Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Skaličanovi Mirovi Horňákovi sa na domácej pôde nedarilo

Hoci má Slovensko bohatú motoristickú minulosť i prítomnosť, chýba mu klasický okruh, kde by sa mohli organizovať súťaže áut na okruhu. V Piešťanoch sa uplyn


Na letisku v Piešťanoch sa po 20-ich rokoch opäť pretekalo
Hoci má Slovensko bohatú motoristickú minulosť i prítomnosť, chýba mu klasický okruh, kde by sa mohli organizovať súťaže áut na okruhu. V Piešťanoch sa uplynulý týždeň rozhodli po dvadsiatich rokoch oživiť tradíciu motoristických pretekov na okruhu, ktorých sa zúčastnili popredné domáce tímy. Medzi pretekármi nechýbal ani Skaličan Miroslav Horňák, ktorého, pre spomínanú absenciu okruhu, skôr poznajú fanúšikovia motoristického športu v zahraničí. Keďže v súčasnosti Miro preteká na Porsche za rakúsky tím Renauer Motorsport, aby sa mohol zúčastniť čisto slovenských pretekov, musel „prestúpiť“ do tímu Autoracing Club Bratislava skúseného pretekára Miroslava Konôpku. Spolu s ním i s prezidentom Slovenskej asociácie motorového športu Dušanom Koblížkom, vytvorili nebezpečnú konkurenciu ostatným v kategórii pretekov s kubatúrou nad dva litre.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nedokončené preteky
V Piešťanoch Miro Horňák jazdil na Porsche 911 Carrera, Dušan Koblížek na BMW M3 a Miro Konôpka na Dodge Vipper. Jedinými konkurentmi v kategórii im boli Rudolf Machánek na Mercedese a István Racz na Porsche. V piatkových tréningových jazdách si Miro Horňák vybojoval piate miesto, takže v sobotu jazdil až z tretej rady. V prvom závode skončil na 5. mieste, druhý nedokončil. „Nemohol som radiť rýchlosti,“ povedal nám tesne po zájdení do depa sklamaný Miro. Druhý pretek, ktorý mal byť aj akousi exhibíciou pre divákov, nedokončil ani Miro Konôpka. Ten na svojom Vipperi najskôr viedol, potom prepustil vedenie na niekoľko kôl najväčším konkurentom a keď sa chcel vrátiť opäť do „hry“ vybehol z trate a stratil prednú kapotu. Aj napriek tomu, že zmenou aerodynamiky auto stratilo stabilitu, rozhodol sa v pretekoch pokračovať. Po dvoch kolách však havaroval opäť.

SkryťVypnúť reklamu

Politici za volantom
V pretekárskom aute zn. Seat si v tejto triede pretek vyskúšal aj podpredseda vlády SR Viliam Veteška. Hoci nepatril medzi favoritov, rýchle auto vedel skrotiť a preteky so cťou dokončil. Nesúťažne si do pretekárskeho auta sadol i jeho kolega z poslaneckej lavice Tibor Mikuš, ktorý prišiel podporiť „nový“ tím Mira Horňáka. K sponzorom tímu patrili aj súrodenci Zdenko a Karol Čambalovci z Holíča, ktorých otec patril k elite slovenských motoristických pretekárov. „Preteky a ich organizácia ma utvrdili v názore, že podobné motoristické podujatie k kalendári pretekov na Slovensku chýba. Je dobré, ak sa oživí tradícia, no lepšie je, ak sa v nej pokračuje. Preto už dnes môžem povedať, že sa ako vyšší územný celok budeme snažiť v čo najväčšej miere podporiť organizáciu pretekov na piešťanskom okruhu v budúcom roku,“ prezradil nám Zdenko Čambal, ktorý je inak poslancom TTSK.

SkryťVypnúť reklamu

Miro Horňák túži
jazdiť FIA GT
Hoci Miro Horňák neskrýval sklamanie z nedokončeného preteku, v podstate bol spokojný. „Auto, na ktorom som jazdil, nemohlo konkurovať silnejším strojom. Pre mňa bolo skôr dôležité, aby sme Slovákom ukázali, že majú špičkových jazdcov aj v tomto druhu motoristického športu. Keďže na Slovensku nie je vybudovaný okruh, Majstrovstvá Slovenska sa jazdia v zahraničí. V Čechách, Poľsku, Maďarsku. A tam, okrem niekoľkých zanietených, nikto nechodí. Pritom slovenskí jazdci patria k stredoeurópskej špičke.“
Ako sme už spomínali, Miro Horňák tento rok jazdí za rakúsky tím. „Spolu s Clausom Schmunkom sme vytvorili dvojicu, ktorá v Porsche 911 GT3 RS jazdí otvorené medzinárodné Majstrovstvá ČR na okruhu. V priebežnom hodnotení sme na treťom mieste. V budúcom roku by sme s Clausom chceli jazdiť súťaž FIA GT, čo sú vlastne Majstrovstvá sveta v tejto triede.“
Na okruhu v Moste sa Miro s Clausom naposledy predstavili 12. až 14. augusta. „Naše auto v preteku viedlo, no o dobrú pozíciu nás pripravila nešťastná kolízia s jazdcom o kolo pozadu, ktorý do mňa pri predbiehaní zboku narazil a poškodil koleso. Musel som zájsť do boxu a napokon sme skončili štvrtí.“ Miro posledné kolo Majstrovstiev ČR odštartuje v septembri v Moste a posledný pretek , tzv. epilóg, 8. októbra na Masarykovom okruhu v Brne. Želáme mu, aby ich posádka náročný záver zvládla a vždy stála na stupni víťazov.

Výsledky
Na štarte MSR automobilov na okruhu, ktoré sa po 14 rokoch cez víkend opäť uskutočnili na piešťanskom letisku, sa zišlo 43 jazdcov v troch kategóriách – do 2000 cm3, nad 2000 cm3 a veteráni. Do 2000 cm3 sa z víťazstva tešil v oboch jazdách Jaroslav Homola na Citroene, nad 2000 cm3 Miroslav Konôpka na automobile Dodge Vipper GTS a Rudolf Machánek na Porsche 911. V kategórii veteránov bol najrýchlejší Ľubomír Valko na Škode 130 RS.
Matador Cena Slovenska:
nad 2000 cm3: 1. jazda: 1. Miroslav Konôpka (Autoracing Klub Bratislava/Dodge Vipper GTS), 2. Rudolf Machánek (Machánek Racing/Mercedes-Benz CLKDT), 3. Viliam Liedl (AST Presskam/Audi).
2. jazda: 1. Rudolf Machánek, 2. István Racz (Machánek Racing/Porsche 911 GT3 RS), 3. Viliam Liedl.
do 2000 cm: 1. jazda: 1. Jaroslav Homola (Team Citroen/Citroen C2 S1600), 2. Vladimír Rolík (V.R. Bico Racing/Honda Civic), 3. Peter Szilágyi (Fiat Punto 18).
2. jazda: 1. Jaroslav Homola, 2. Vladimír Rolík, 3. Peter Szilágyi, veteráni: 1. Ľubomír Valko (Valko Lubomír/Škoda 130 RS), 2. Miroslav Ščibravý (Ščibravý Miroslav/Škoda 130 RS), 3. Jozef Šorman (Racing Team Šorman/Škoda 130 RS)
- gak -

Najčítanejšie na My Záhorie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 531
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 666
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 947
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 068
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 662
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 449
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 271
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 148

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 111
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 501
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 118
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 478
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 764
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 502
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 454
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Múzeum Senica vzniklo v priestoroch zrekonštruovanej kultúrnej pamiatky Letohrádok, ktorá mala zaužívaný názov Sokolovňa.

Cieľom je vybudovanie zeleného parku s vodozádržnými opatreniami.


SITA 9 h

V autobuse sa viezlo približne 20 ľudí.


SITA 14 h

Víťazi dostali zlaté pásmo.


TASR 14 h
Mestská veža v Trnave

Prioritou je rozvoj cestovného ruchu, turizmu a zvyšovania atraktivity kraja.


TASR 16 h

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 111
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 501
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 118
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 478
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 764
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 502
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 454
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 353
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu