Skaličanovi Mirovi Horňákovi sa na domácej pôde nedarilo

Hoci má Slovensko bohatú motoristickú minulosť i prítomnosť, chýba mu klasický okruh, kde by sa mohli organizovať súťaže áut na okruhu. V Piešťanoch sa uplyn


Na letisku v Piešťanoch sa po 20-ich rokoch opäť pretekalo
Hoci má Slovensko bohatú motoristickú minulosť i prítomnosť, chýba mu klasický okruh, kde by sa mohli organizovať súťaže áut na okruhu. V Piešťanoch sa uplynulý týždeň rozhodli po dvadsiatich rokoch oživiť tradíciu motoristických pretekov na okruhu, ktorých sa zúčastnili popredné domáce tímy. Medzi pretekármi nechýbal ani Skaličan Miroslav Horňák, ktorého, pre spomínanú absenciu okruhu, skôr poznajú fanúšikovia motoristického športu v zahraničí. Keďže v súčasnosti Miro preteká na Porsche za rakúsky tím Renauer Motorsport, aby sa mohol zúčastniť čisto slovenských pretekov, musel „prestúpiť“ do tímu Autoracing Club Bratislava skúseného pretekára Miroslava Konôpku. Spolu s ním i s prezidentom Slovenskej asociácie motorového športu Dušanom Koblížkom, vytvorili nebezpečnú konkurenciu ostatným v kategórii pretekov s kubatúrou nad dva litre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nedokončené preteky
V Piešťanoch Miro Horňák jazdil na Porsche 911 Carrera, Dušan Koblížek na BMW M3 a Miro Konôpka na Dodge Vipper. Jedinými konkurentmi v kategórii im boli Rudolf Machánek na Mercedese a István Racz na Porsche. V piatkových tréningových jazdách si Miro Horňák vybojoval piate miesto, takže v sobotu jazdil až z tretej rady. V prvom závode skončil na 5. mieste, druhý nedokončil. „Nemohol som radiť rýchlosti,“ povedal nám tesne po zájdení do depa sklamaný Miro. Druhý pretek, ktorý mal byť aj akousi exhibíciou pre divákov, nedokončil ani Miro Konôpka. Ten na svojom Vipperi najskôr viedol, potom prepustil vedenie na niekoľko kôl najväčším konkurentom a keď sa chcel vrátiť opäť do „hry“ vybehol z trate a stratil prednú kapotu. Aj napriek tomu, že zmenou aerodynamiky auto stratilo stabilitu, rozhodol sa v pretekoch pokračovať. Po dvoch kolách však havaroval opäť.

SkryťVypnúť reklamu

Politici za volantom
V pretekárskom aute zn. Seat si v tejto triede pretek vyskúšal aj podpredseda vlády SR Viliam Veteška. Hoci nepatril medzi favoritov, rýchle auto vedel skrotiť a preteky so cťou dokončil. Nesúťažne si do pretekárskeho auta sadol i jeho kolega z poslaneckej lavice Tibor Mikuš, ktorý prišiel podporiť „nový“ tím Mira Horňáka. K sponzorom tímu patrili aj súrodenci Zdenko a Karol Čambalovci z Holíča, ktorých otec patril k elite slovenských motoristických pretekárov. „Preteky a ich organizácia ma utvrdili v názore, že podobné motoristické podujatie k kalendári pretekov na Slovensku chýba. Je dobré, ak sa oživí tradícia, no lepšie je, ak sa v nej pokračuje. Preto už dnes môžem povedať, že sa ako vyšší územný celok budeme snažiť v čo najväčšej miere podporiť organizáciu pretekov na piešťanskom okruhu v budúcom roku,“ prezradil nám Zdenko Čambal, ktorý je inak poslancom TTSK.

SkryťVypnúť reklamu

Miro Horňák túži
jazdiť FIA GT
Hoci Miro Horňák neskrýval sklamanie z nedokončeného preteku, v podstate bol spokojný. „Auto, na ktorom som jazdil, nemohlo konkurovať silnejším strojom. Pre mňa bolo skôr dôležité, aby sme Slovákom ukázali, že majú špičkových jazdcov aj v tomto druhu motoristického športu. Keďže na Slovensku nie je vybudovaný okruh, Majstrovstvá Slovenska sa jazdia v zahraničí. V Čechách, Poľsku, Maďarsku. A tam, okrem niekoľkých zanietených, nikto nechodí. Pritom slovenskí jazdci patria k stredoeurópskej špičke.“
Ako sme už spomínali, Miro Horňák tento rok jazdí za rakúsky tím. „Spolu s Clausom Schmunkom sme vytvorili dvojicu, ktorá v Porsche 911 GT3 RS jazdí otvorené medzinárodné Majstrovstvá ČR na okruhu. V priebežnom hodnotení sme na treťom mieste. V budúcom roku by sme s Clausom chceli jazdiť súťaž FIA GT, čo sú vlastne Majstrovstvá sveta v tejto triede.“
Na okruhu v Moste sa Miro s Clausom naposledy predstavili 12. až 14. augusta. „Naše auto v preteku viedlo, no o dobrú pozíciu nás pripravila nešťastná kolízia s jazdcom o kolo pozadu, ktorý do mňa pri predbiehaní zboku narazil a poškodil koleso. Musel som zájsť do boxu a napokon sme skončili štvrtí.“ Miro posledné kolo Majstrovstiev ČR odštartuje v septembri v Moste a posledný pretek , tzv. epilóg, 8. októbra na Masarykovom okruhu v Brne. Želáme mu, aby ich posádka náročný záver zvládla a vždy stála na stupni víťazov.

Výsledky
Na štarte MSR automobilov na okruhu, ktoré sa po 14 rokoch cez víkend opäť uskutočnili na piešťanskom letisku, sa zišlo 43 jazdcov v troch kategóriách – do 2000 cm3, nad 2000 cm3 a veteráni. Do 2000 cm3 sa z víťazstva tešil v oboch jazdách Jaroslav Homola na Citroene, nad 2000 cm3 Miroslav Konôpka na automobile Dodge Vipper GTS a Rudolf Machánek na Porsche 911. V kategórii veteránov bol najrýchlejší Ľubomír Valko na Škode 130 RS.
Matador Cena Slovenska:
nad 2000 cm3: 1. jazda: 1. Miroslav Konôpka (Autoracing Klub Bratislava/Dodge Vipper GTS), 2. Rudolf Machánek (Machánek Racing/Mercedes-Benz CLKDT), 3. Viliam Liedl (AST Presskam/Audi).
2. jazda: 1. Rudolf Machánek, 2. István Racz (Machánek Racing/Porsche 911 GT3 RS), 3. Viliam Liedl.
do 2000 cm: 1. jazda: 1. Jaroslav Homola (Team Citroen/Citroen C2 S1600), 2. Vladimír Rolík (V.R. Bico Racing/Honda Civic), 3. Peter Szilágyi (Fiat Punto 18).
2. jazda: 1. Jaroslav Homola, 2. Vladimír Rolík, 3. Peter Szilágyi, veteráni: 1. Ľubomír Valko (Valko Lubomír/Škoda 130 RS), 2. Miroslav Ščibravý (Ščibravý Miroslav/Škoda 130 RS), 3. Jozef Šorman (Racing Team Šorman/Škoda 130 RS)
- gak -

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 327
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 7 144
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 882
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 4 361
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 937
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 3 216
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 515
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 463
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 383
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 574
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 497
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 471
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 905
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 134
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 633
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 679
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Keď sa povie skákací hrad, väčšina z nás si spomenie na detský smiech, nekonečné vyskakovanie a farebný svet radosti.


Vlak STADLER KISS Železničnej spoločnosti Slovensko

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa najväčšiu modernizáciu vlakov za posledné desaťročia. Do svojho vozidlového parku v najbližších rokoch investuje viac ako miliardu eur.


1
Podpis zmluvy

Stredoslovenská energetika (SSE) a spoločnosť FUERGY uzatvorili strategickú spoluprácu a prinášajú na trh inovatívne smart energetické riešenie – Infimeo.


Ilustračné foto.

K incidentu v objekte VTSÚ Záhorie došlo 25. februára pri skúšobnej streľbe jednej z húfnic.


TASR
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  2. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  3. Martin Škopec Antal: Zbytočná rétorická nadpráca Michala Šimečku
  4. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  5. Vladimír Čuchran: Digi za milióny - parodický, satirický pohľad
  6. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  7. Matúš Grznár: Ako rozoznať matovičovinu od spravodajského článku?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná kvapka - Bratislavský expres
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 383
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 574
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 497
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 471
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 905
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 134
  7. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 633
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 679
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu