ú potencionálnemu voličovi ukázať, kto je ten pravý.
Nejde o porušovanie zákona o voľbách, pretože... Podobné taktiky sme už zaregistrovali pri prezidentských voľbách. Podľa Zmajkovičovej sú bilboardy určené skôr koaličným partnerom Smeru pre voľby do VÚC, ako voličom. „Nie je to začiatok predvolebnej kampane, tá sa začne až na jeseň,“ zdôraznila Zmajkovičová a dodala, že vznikli práve z jej iniciatívy. Zmajkovičová tak chce potvrdiť svoj úmysel kandidovať, nakoľko v kuloároch sa neustále hovorí, že stiahne kandidatúru a Smer bude podporovať inú osobu. „Ťažko sa mi rokuje s koaličnými partnermi, keď po rozhovoroch sa musím s nimi opäť stretnúť a ubezpečovať ich, že kandidatúru nestiahnem,“ povedala Zmajkovičová.
Otázne je, prečo sú niektoré bilboardy umiestnené pred nákupnými centrami, kde sa premelie niekoľko tisíc návštevníkov denne a nie pred krajskými, alebo okresnými centrálami politických strán. Veď práve regionálni politici, ako tvrdí Zmajkovičová, ju potrebujú mať stále pred očami.
O post župana Trnavského samosprávneho kraja sa pravdepodobne v druhom kole pobijú traja kandidáti - Renáta Zmajkovičová, Tibor Mikuš a súčasný župan Peter Tomeček. V hre sú však aj iní. Úspech jednotlivca závisí od sily koaličných partnerov a hlavne od „straníckej poslušnosti“ členov a sympatizantov jednotlivých strán.
Nestraník by sa však mal aj zamyslieť, ktorý z nich bude svoju funkciu naozaj zastávať naplno. Veď, uznajte, dá sa naraz sedieť v parlamente, v stoličke župana a vo vysokoškolskej lavici? Netvrdím, že to Renáta Zmajkovičová nezvládne. Veď už dnes stíha funkciu riaditeľky Úradu Trnavského samosprávneho kraja, študentky VŠ i poslankyne NR SR. Hoci v jednej, dôležitej funkcii, v zastúpení.
O víťazovi rozhodne volič. Aj minister Kukan sa snažil byť v poslednom volebnom boji o krok vpred.
- kk -