Cesty sú preťažené a železnice nefungujú tak, ako by mali. Nehodovosť na cestách rastie

Vláda sľúbila zmeny, zámer zatiaľ nezrealizovali.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME/Ján Krošlák)

ZÁHORIE. Polícia zverejnila štatistiku nehodovosti na cestách za rok 2023. Ide o viac ako tisícku nehôd. Hlavnou príčinu nárastu nehôd je najmä vysoká intenzita cestnej premávky, preťaženosť hlavných cestných ťahov, ale aj nedisciplinovanosť vodičov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Znížením cestnej nákladnej dopravy by tak mohlo dôjsť aj k menšej nehodovosti. Slovensko sa zaviazalo k presunu tohto druhu dopravy na železnice, zatiaľ to však zostáva len pri sľuboch.

Podobne je to aj s dotovaním celej železničnej infraštruktúry. Na tieto fakty upozorňuje spolok Na železnicu.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Na západe hrozí výpadok železničnej dopravy, chýbajú zamestnanci Čítajte 

Stúpol počet úmrtí

Vzhľadom na situáciu na západe Slovenska, kde hrozí, že v najbližších dňoch môžu vlaky výrazne meškať, dokonca v polovici roka prestať úplne premávať. Odborári varujú pred kolapsom. Zo situácie vinia štát a vyzývajú vládu k plneniu predvolebných sľubov.

Pre časté poruchy vozňov a koľajísk kompetentní musia často siahať po náhradnej autobusovej doprave. Ľudia sa však aj v tomto prípade sťažujú na meškania autobusov. Podľa samotných majiteľov autobusových dopravných spoločností robia čo môžu. Nie vždy vedia reagovať okamžite.

Aj to prispieva k zvýšeniu premávky na cestách. Polícia v Trnavskom kraji zaevidovala celkom 1351 nehôd v Trnavskom kraji, z toho 38 bolo s tragickým následkom. Počet usmrtených stúpol z 30 ich na 45 , čo je o tretinu viac ako počas predošlého roku.

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu by podľa aktivistov a odborníkov mohlo vyriešiť plnenie sľubov a väčší presun nákladnej dopravy z ciest na železnice.

Podpora železničnej dopravy

K presunu nákladnej cestnej dopravy na železnice by mohol prispieť systém jednotlivých vozňových zásielok (JVZ). Ide o prepravu tovaru v osobitných vagónoch, zvlášť pripojených a následne odpojených od súpravy na rôznych železničných staniciach.

Podľa spolku Na železnicu tento druh prepráv priamo konkuruje cestnej nákladnej doprave najmä v regiónoch, pričom je to najlepší nástroj, ako previesť kamiónovú dopravu na železnicu a zabrániť preplnenosti slovenských ciest a diaľnic. Na základe prepočtov je možné presunúť jeden milión kamiónov ročne.

Väčšie využitie železničnej dopravy sa spája s ekologickou dopravou. Myšlienku podporuje aj samotné ministerstvo dopravy. Podľa spolku je však potrebné nastaviť dlhodobú stratégiu fungovania a nájsť financie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Aktivisti opäť na scéne, chcú zmenu v železničnom sektore. Vyzývajú vládu k plneniu sľubov Čítajte 

„Budeme sa pýtať na harmonogram konkrétnych krokov. Systém jednotlivých vozňových zásielok je nutné notifikovať v Európskej únii. Ministerstvo na to musí cielene tlačiť,“ uviedla hovorkyňa Na železnicu Darina Željazkovová.

Željazkovová spomenula, že spolok položil ministerstvu dopravy dôležité otázky k presunu cestnej kamiónovej prepravy na ekologickú a bezpečnejšiu železnicu. Z vyjadrenia ministerstva podľa nej jasne vyplýva podpora využitia železničnej dopravy a systému jednotlivých vozňových zásielok.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  6. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  2. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  4. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  5. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  6. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  7. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  8. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 365
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 442
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 11 190
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 098
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 283
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 332
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 220
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 693
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.9.1925)
  2. Ján Komrska: Štít Wetterhorn, Colorado
  3. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné právo. Časť 4.
  4. Martin Fronk: Kam chodila Sisi pešo?
  5. Ernest Klotton: Emocionálna spoveď o bolesti, ktorú nikto nechce zažiť
  6. Irena Šimuneková: Skrytý klenot Veľkej Fatry - Čutkovská dolina
  7. Rastislav Puchala: Lacko Fantóci konsoliduje
  8. Miroslav Ferkl: Človek Martin. 
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 628
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 371
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 20 176
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 410
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 764
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 414
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 461
  8. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli... 4 853
  1. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  4. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  5. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Philip Azango v drese FC Spartak Trnava.

Ščasnému je ochotný odovzdať maximum.


Tlačová konferencia ZSSK pri príležitosti predstavenia preventívnej kampane Pomoc prichádza vlakom.

Po novom cestujúci priamo vo vlaku nájdu telefónne číslo, ktoré môže v krízovej chvíli znamenať rozdiel medzi životom a smrťou.


V diskusii rozoberieme, v ktorých krajinách západného Balkánu a Východného susedstva realizujú slovenské organizácie svoje projekty.


Počas simulovaného útoku zasahovali proti mužovi so samopalom.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu