Cesty sú preťažené a železnice nefungujú tak, ako by mali. Nehodovosť na cestách rastie

Vláda sľúbila zmeny, zámer zatiaľ nezrealizovali.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME/Ján Krošlák)

ZÁHORIE. Polícia zverejnila štatistiku nehodovosti na cestách za rok 2023. Ide o viac ako tisícku nehôd. Hlavnou príčinu nárastu nehôd je najmä vysoká intenzita cestnej premávky, preťaženosť hlavných cestných ťahov, ale aj nedisciplinovanosť vodičov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Znížením cestnej nákladnej dopravy by tak mohlo dôjsť aj k menšej nehodovosti. Slovensko sa zaviazalo k presunu tohto druhu dopravy na železnice, zatiaľ to však zostáva len pri sľuboch.

Podobne je to aj s dotovaním celej železničnej infraštruktúry. Na tieto fakty upozorňuje spolok Na železnicu.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Na západe hrozí výpadok železničnej dopravy, chýbajú zamestnanci Čítajte 

Stúpol počet úmrtí

Vzhľadom na situáciu na západe Slovenska, kde hrozí, že v najbližších dňoch môžu vlaky výrazne meškať, dokonca v polovici roka prestať úplne premávať. Odborári varujú pred kolapsom. Zo situácie vinia štát a vyzývajú vládu k plneniu predvolebných sľubov.

Pre časté poruchy vozňov a koľajísk kompetentní musia často siahať po náhradnej autobusovej doprave. Ľudia sa však aj v tomto prípade sťažujú na meškania autobusov. Podľa samotných majiteľov autobusových dopravných spoločností robia čo môžu. Nie vždy vedia reagovať okamžite.

Aj to prispieva k zvýšeniu premávky na cestách. Polícia v Trnavskom kraji zaevidovala celkom 1351 nehôd v Trnavskom kraji, z toho 38 bolo s tragickým následkom. Počet usmrtených stúpol z 30 ich na 45 , čo je o tretinu viac ako počas predošlého roku.

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu by podľa aktivistov a odborníkov mohlo vyriešiť plnenie sľubov a väčší presun nákladnej dopravy z ciest na železnice.

Podpora železničnej dopravy

K presunu nákladnej cestnej dopravy na železnice by mohol prispieť systém jednotlivých vozňových zásielok (JVZ). Ide o prepravu tovaru v osobitných vagónoch, zvlášť pripojených a následne odpojených od súpravy na rôznych železničných staniciach.

Podľa spolku Na železnicu tento druh prepráv priamo konkuruje cestnej nákladnej doprave najmä v regiónoch, pričom je to najlepší nástroj, ako previesť kamiónovú dopravu na železnicu a zabrániť preplnenosti slovenských ciest a diaľnic. Na základe prepočtov je možné presunúť jeden milión kamiónov ročne.

Väčšie využitie železničnej dopravy sa spája s ekologickou dopravou. Myšlienku podporuje aj samotné ministerstvo dopravy. Podľa spolku je však potrebné nastaviť dlhodobú stratégiu fungovania a nájsť financie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Aktivisti opäť na scéne, chcú zmenu v železničnom sektore. Vyzývajú vládu k plneniu sľubov Čítajte 

„Budeme sa pýtať na harmonogram konkrétnych krokov. Systém jednotlivých vozňových zásielok je nutné notifikovať v Európskej únii. Ministerstvo na to musí cielene tlačiť,“ uviedla hovorkyňa Na železnicu Darina Željazkovová.

Željazkovová spomenula, že spolok položil ministerstvu dopravy dôležité otázky k presunu cestnej kamiónovej prepravy na ekologickú a bezpečnejšiu železnicu. Z vyjadrenia ministerstva podľa nej jasne vyplýva podpora využitia železničnej dopravy a systému jednotlivých vozňových zásielok.

Železnice Slovenskej republiky
Odoberať tému

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 250
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 102
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 383
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 053
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 820
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 699
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 451
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 096
  1. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  2. Andrea Podešvová: Keď slovenský slávik nevie, či lepšie je mlčať
  3. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  4. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  5. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  6. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  7. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  8. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 580
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 661
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 12 655
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 387
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 442
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 330
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 963
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 380
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Ocenenia odovzdával aj futbalista Sebastián Kóša.

Heslom podujatia je Zober loptu, nie mobil.


Cestovanie s deťmi po Slovensku býva samo o sebe výzvou. Keď si s rodinou naplánujete výlet vlakom a akurát sa v tom čase pritrafí výluka na trati, môže to vyzerať ako recept na zmarené plány.


2
Marek Ryban (vpravo) zo spoločnosti Obnova budov

Čo treba vedieť, ak sa rozhodujete, či ísť do obnovy domu?


Ide o špeciálne plávajúce vodné platformy.


TASR

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  2. Andrea Podešvová: Keď slovenský slávik nevie, či lepšie je mlčať
  3. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  4. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  5. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  6. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  7. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  8. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 580
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 661
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 12 655
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 387
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 442
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 330
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 963
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 380
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu