HOLÍČ. Dopravná situácia na Záhorí sa miestami javí ako katastrofálna. V Holíči sa koncom lete prepadla vozovka, v intraviláne mesta majú nebezpečné priechody pre chodcov, koncom novembra tam vodič kamióna zrazil chodca.
Napriek tomu, že tamojší už desaťročia bojujú za obchvaty, sa niektoré mestá a obce sa v harmonograme ministerstva dopravy, týkajúcom sa plánovania a výstavby cestnej infraštruktúry, nenachádzajú.

Diera v ceste
V súvislosti so spomínaným kráterom na ceste sa Zdenko Čambal, primátor Holíča vyjadril, že komunikácia je už opravená. Kamióny aj osobné autá ho však museli obchádzať niekoľko týždňov. Išlo o jamu s rozlohou približne štyri metre štvorcové.
Pod vozovkou tiež vedie kanalizácia. BVS podľa dostupných informácií preverila kanalizačné a vodovodné potrubia kamerovou skúškou v blízkosti kritického miesta. Na otázky redakcie doposiaľ nereagovala.
Čambal spomenul aj kritickú situáciu s priechodmi.
„Bez komplexného riešenia formou obchvatu však nepostúpime vpred. Mestská polícia sa situácii na priechodoch venuje nepretržite,“ zhrnul.
V článku sa dočítate aj:
- Kde na Záhorí potrebujú obchvat,
- ktoré mestá a obce sú v harmonograme vlády,
- ako dlho už na obchvaty čakajú,
- reakciu ministerstva dopravy.
Obchvat nie je dôležitý len pre Holíč, ale predovšetkým pre kamiónovú aj osobnú dopravu, ktorá cez mesto prechádza do Českej republiky a do okresného mesta Skalica.
Holíč patrí medzi dopravne mimoriadne vyťažené miesta, keďže sa v ňom pretínajú dve cesty I. triedy. Podobne sú na tom na Záhorí aj Senica či Jablonica.
Roky sľubov
Nádeje na obchvat okolo Holíča sa podľa Čambala zastavili s nástupom vlády v roku 2020, ktorú označil za nekompetentnú. Mesto malo, ako jedno z mála v podobnej situácii, podľa jeho slov vysporiadané pozemky a nič tak nestálo v ceste začať konať.
„Verím, že k riešeniu príde skôr, ako začnú pribúdať nehody a rásť nespokojnosť občanov,“ povedal.
Tvrdí, že všetky projekty na Záhorí sú na tom rovnako.