Štát chce zvýšiť poplatky pre železničných dopravcov, môže to mať fatálne následky

Odborári s návrhom nesúhlasia.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

ZÁHORIE. Ministerstvo dopravy predložilo návrh ktorý má obmedziť zľavy na železničnej trati pre nákladných dopravcov. Z doterajších 22,5 miliónov eur by sa zdroje znížili o 7,5 miliónov eur, teda o tretinu celkovej sumy. Niektoré druhy zliav plánujú zrušiť úplne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stratégia ministerstva síce hovorí o navýšení investícií do opráv a údržby železníc, no rezort plánuje tieto prostriedky zobrať práve z vrecka železničných nákladných dopravcov, pre ktorých by tento krok mohol znamenať finančné problémy, stratu konkurencieschopnosti, pracovných miest, ale straty pre štát. Hrozí odklonenie cez okolité štáty, čo sa už aktuálne deje.

SkryťVypnúť reklamu

Návrh rezortu sa dotýka celého Slovenska, ale aj Trnavského kraja a Záhoria. Odborári riešia zvolanie tripartity.

Súvisiaci článok Prelomový grafikon je naozaj prelomový, ruší už zrušené zastávky, stále však prináša meškania Čítajte 

Fatálne následky

Dokument ministerstva dopravy s názvom Nastavenie udržateľnej stratégie poplatkov za železničnú dopravnú cestu sa podľa odborárov v podstate snaží o presný opak udržateľnosti.

Spoločnosti majú totiž plány investícií nastavené dlhodobo popredu a rýchlosť, ktorou by sa mala nová stratégia implementovať, by pre nich mohla byť doslova likvidačná. Priamym dôsledkom bude výrazné zdraženie nákladnej železničnej dopravy.

Patrik Benka, riaditeľ Asociácie železničných dopravcov (AROS), takýto krok ministerstva odmieta.

"Ako AROS odmietame, že by sme chceli krok, ktorý aktuálne navrhuje ministerstvo. My naopak požadujeme dlhodobú stabilitu a nezvyšovanie ceny za železničnú dopravnú cestu. To, že teraz chce ministerstvo drasticky zvýšiť cenu užívania železnice, nemožno obhajovať tým, že sa prostriedky presunú na údržbu. Slovenské železnice potrebujú investície vo výške desiatok miliónov eur a navýšenie o 7,5 milióna eur nič nerieši," vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ štátneho CARGA vysvetlil, že zvýšenie poplatku bude o 30 až 50 percent podľa druhu prepravy.

"Zvýšenie má platiť už od nového roku. Na to my ani ostatní slovenskí dopravcovia nemáme šancu reagovať. Slovenské železnice prestanú byť konkurencieschopné. Nákladná doprava sa presunie buď na kamióny alebo sa bude v prípade medzinárodnej prepravy voziť cez Poľsko a Maďarsko. Všade v okolitých štátoch bude doprava lacnejšia. Trendom v celej Európe je presúvať nákladnú dopravu práve na železnicu, pretože ide o najekologickejší a najbezpečnejší druh dopravy," vysvetlil Roman Gono, generálny riaditeľ ZSSK CARGO.

Slovensko sa podľa neho od tohto trendu začína výrazne vzďaľovať.

Súvisiaci článok Katastrofálny stav železníc spôsobuje meškania vlakov aj stratu zisku pre štát, hrozí štrajk Čítajte 

S rezortom nesúhlasí ani spolok Na Železnicu. Hovorkyňa Darina Željazkovová skonštatovala, že návrh by mohol mať pre slovenskú železnicu priam fatálne následky.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C9U5U na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Železnice Slovenskej republiky

Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  6. Invázne rastliny ako superpotraviny
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  8. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 7 626
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 6 949
  3. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 150
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 788
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 375
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 607
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 509
  8. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 1 368
  1. Monika Albertiová: STOP župám a rodinkárstvu!
  2. Marek Tocimák: Vlčia Svorka
  3. Juraj Paškuliak: Vydavateľstvo Marenčin Print vydalo zbierku mojich poviedok
  4. Jana Čavojská: Ruská agresia je nezákonná. Myslime na to pri slovách o mieri.
  5. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  6. Veronika Bezáková: Mama Lovestream...
  7. Adam Ustupsky : Dankove a Huliakove blúznenie,alebo čo by znamenalo zníženie počtu krajov?
  8. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 5
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 77 430
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 197
  3. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 869
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 9 151
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 7 829
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 736
  7. Ján Valchár: Nie až taký stres okolo Pokrovsku 5 537
  8. Viliam Dobiáš: Záchranka prežutá ústami politikov 4 483
  1. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  2. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  3. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  4. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  5. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  6. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  7. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  8. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Oliver Podhorin v súboji o loptu s Patrikom Iľkom a Samuelom Kopáskom zo Žiliny.

V roli kapitána tlak necíti.


Pod majestátnymi vrcholmi Nízkych Tatier a v tesnej blízkosti Liptovskej Mary vyrástlo letisko Aerodrome Jasna – miesto, ktoré sa raz do roka mení na centrum leteckého diania


Anna a Martin

KolagenDrink FlexiRep: príbeh ľudí, dôvera športovcov a odporúčanie odborníka


Hľadáte inšpiráciu, ako urobiť každodennú starostlivosť o vaše detičky jednoduchšou, veselšou a pohodlnejšou?


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu