ZÁHORIE. Obchvaty sú na Slovensku diskutovanou témou. Niekde vyrastú rýchlo, inde na ne čakajú doslova desaťročia. Tak, ako na Záhorí.
V Holíči, Jablonici či Senici, kde je značne frekventovaná aj nákladná doprava, po obchvate volajú márne.
Samosprávy hovoria o nenaplnených predvolebných sľuboch. Ministerstvo argumentuje harmonogramom prípravy a výstavby.

Dve cesty priamo v centre
Holíč je podľa primátora Zdenka Čambala jedným z mála miest, kde sa prakticky v centre stretávajú dve cesty I. triedy.
"Navyše sa mesto nachádza bezprostredne na hraniciach s Českou republikou a preto všetky krízové javy majú okamžitý dopad na kvalitu života občanov. Hovorím o nákladnej kamiónovej doprave a utečeneckých, migrantských a odídeneckých krízach," vysvetlil.
Ministerstvo dopravy a výstavby SR podľa neho celé roky uprednostňuje iné časti republiky.
V článku sa dozviete:
- aká je situácia s obchvatmi na Záhorí,
- čo si myslia primátori a starostovia dotknutých lokalít,
- prečo to tak dlho trvá,
- ktorý z obchvatov je najbližšie k realizácii,
- ktorý z obchvatov nie je na zozname vôbec.
"Obchvaty na Záhorí boli rovnako témou volebných sľubov súčasnej politickej garnitúry. Z nášho hľadiska nestojí v realizácii obchvatu nič. Iba chýba dobrá vôľa a povinnosť naplniť volebné sľuby na úrovni štátu a župy," dodal Čambal.
K situácii s holíčskym obchvatom sa vyjadril aj Marek Šefčík, poslanec NR a mestského zastupiteľsva mesta Holíč.
"Pred takmer dvomi rokmi som položil ministrovi Andrejovi Doležalovi oficiálne v NR SR otázku ohľadom tohto projektu s doplňujúcou otázkou ohľadom opravy cesty v úseku Senica - Holíč, ktorá bola v havarijnom stave. Tvrdil, že vyhlásenie verejného obstarávania a následne začiatok výstavby sa plánuje na rok 2023. Ale projekt obchvatu je zatiaľ hybernujúci. Dohodol som si teda rokovanie na ministerstve, aby som sa informoval," zhrnul.