Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Cestári sa už so zimou vysporiadali, výtlky však budú opravovať do tej budúcej

Senica - Zima sa už dávno skončila a jej vrtochy sa opäť prejavili na kvalite cestných komunikácií. Počet výtlkov je z roka na rok vyšší a zdá sa, že na ich odstraňovanie správca komunikácií nestačí. O cesta v regióne Trnavského kraja sa stará Správa a úd

ržba ciest Trnavského samosprávneho kraja (ďalej len SÚC TTSK) so sídlom v Trnave, ktorá má po prechode kompetencií v roku 2004 vo svojej majetkovej správe cesty II. a III. triedy. „Cesty I. triedy má v majetkovej správe Slovenská správa ciest, IVSC Bratislava, pričom zimnú a letnú údržbu vykonáva vo väčšine prípadov naša organizácia na základe objednávok,“ informoval nás zástupca spoločnosti Štefan Križan.
Na Záhorí SÚC TTSK Trnava zabezpečuje údržbu ciest II. a III. triedy v dĺžke 358 km v okresoch Senica a Skalica. Údržba ciest I. triedy v dĺžke 80 km sa vykonáva na základe objednávok SSC, IVSC Bratislava. Nie je ich veľa, aby sa s výtlkmi čo najrýchlejšie vysporiadali. Problémy však opäť narobilo počasie. „Priebeh zimného obdobia 2004 - 2005 možno z hľadiska počasia rozdeliť na dve rozdielne obdobia. Do 10. januára 2005 bol priebeh zimy, až na malé výnimky, mierny a z hľadiska cestárov bezproblémový. Po tomto období nastúpila ‘pani Zima’ v plnej sile a svoju nadvládu si držala až do 18. marca 2005. Počas týchto viac ako dvoch mesiacov bolo 31 snehových dní a 91 mrazivých dní, pričom sa posypom alebo odhrnutím snehu ošetrili viac ako 55 tisíc km ciest. Na posyp ciest sa spotrebovalo 1 750 ton chemického materiálu a 3.400 ton kamennej drviny. Do polovice mája sa ukončilo aj čistenie ciest od posypového materiálu v mestách a obciach okresov, ako aj v extravilánoch. Na túto činnosť boli k dispozícii tri traktorové zametače a dva zametače s vysavačom.“
Po skončení zimy sa okamžite započalo aj s odstraňovaním škôd, ktoré zima na cestách spôsobila. Išlo najmä o odstraňovanie tzv. výtlkov, ktoré sú pre premávku na cestách veľmi nebezpečné. „Tie najnebezpečnejšie sa odstránili do konca mesiaca marca, ostatné sa opravujú priebežne buď studenou alebo teplou technológiou podľa povahy poškodenia cesty,“ hovorí Štefan Križan. „Na vykonávanie uvedených opráv je k dispozícii vysprávková súprava na opravy teplou technológiou, ktorá sa požíva ihneď po skočení zimy, keď ešte dodávatelia s výrobou teplých zmesí nezapočali, ďalej mechanizmus TURBO 5000 na opravy studenou technológiou a podstatnú časť výtlkov sa opravuje teplým asfaltovým betónom tzv. obalovačkou, ktorý sa dováža na špeciálnych autách z výrobného centra firmy Cesty a. s. Trnava - prevádzka Trstín. Možno konštatovať, že v súčasnej dobe je prevažná časť výtlkov opravená, neustále sa však objavujú ďalšie, ktoré sa ihneď operatívna opravujú a budú opravovať prakticky až do začiatku zimy.“
V súčasnej dobe sa obnovuje vodorovné a zvislé dopravné značenie, vyznačujú sa prechody pre chodcov, vykonáva sa údržba mostov a cestných priepustov, kosenie trávnych porastov, na vybraných alejach bol vykonaný ochranný postrek stromov proti škodcom a vykonávajú sa ďalšie práce letnej údržby. „Zároveň sa v týchto dňoch začali opravy súvislých úsekov ciest dodávateľským spôsobom či už teplou alebo studenou technológiou na vybraných úsekoch ciest. Týmto spôsobom sa vykonávajú v priebehu II. a III. štvrťroka opravy ciest za cca 21,2 milióna Sk,“ dodal Štefan Križan.
Jozef Komorný
FOTO: - gak -

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  1. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Behind every successful business lies a set of skilled people
  5. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  6. Ako sa mení dynamika firiem?
  7. Hudbou proti holorubom.
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  9. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  10. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 429
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 315
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 168
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 620
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 435
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 350
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 284
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 147
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 619
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 4 805
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

To, čo bolo voľakedy bežné, už dnes v dedinách veľmi nevídame. V minulosti sa kosili hrádze, keďže seno bolo vzácne, v súčasnosti tam už iba leží.


TASR 11 h
Vietor zhodil strom priamo na kaplnku.

Obcou sa prehnala búrka so silným vetrom.


13 h
Ilustračné foto

Predstavuje potenciálne nebezpečenstvo pre teplomilné rastliny.


16 h

Po rekonštrukcii historickej budovy bývalej sokolovne za približne milión eur a otvorení mestského múzea mesto ani zďaleka nekončí. Plánuje obnoviť aj okolie tejto národnej kultúrnej pamiatky. A uvažuje pritom využiť peniaze z Európskej únie.


11. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Bol by to prvý prípad na Slovensku, kedy medveď zabil človeka.


11 h

Jozef Morgoš taký úspech nečakal.


19 h

Polícia považuje križovatku za neuralgický bod. Župan nepodpísal kolaudačné rozhodnutie.


17 h

Sprievodný program má trvať štyri hodiny. Ľudia si budú môcť vlastnoručne vyrobiť odznak s logom.


13. jún

Už ste čítali?