ZÁHORIE. Obrovský nárast pacientov s ochorením Covid-19 spôsobil preťaženie tiesňovej linky záchrannej zdravotnej služby. Jedna skupina ľudí si ju zamieňa s infolinkami, zahlcujú ich otázkami, pričom odpovede si môžu zistiť na iných miestach. Na druhej strane sú ľudia, ktorí sa snažia s ochorením bojovať sami doma. Pri tom si neuvedomujú, ako rýchlo a nepredvídateľne sa situácia môže zvrtnúť.

V podobnej situácii sa nachádzal aj Jozef. Tiež sa mu stav rapídne zhoršoval. „Myslím si, že som mal šťastie. Bratova manželka je záchranárka. Svoj zdravotný stav som s ňou konzultoval. Ona ho vyhodnotila ako vážny skôr, ako som sa nevedel doma nadýchnuť.
Tým, že som bol izolovaný od rodiny, bol by som v daný moment sám, čo by v prípade vážneho náhleho zhoršenia mohol byt vážny problém,“ opísal svoj príbeh po návrate z nemocnice Jozef.