BRATISLAVA. Súčasťou zmluvy so spoločnosťou Prodex, spol. s r. o., Bratislava za 6,79 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) je tiež zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti, majetkovo-právne vysporiadanie a autorský dohľad dočasný. Informovali o tom vo štvrtok ŽSR s tým, že zmluva je účinná od 20. novembra.

Modernizácia dopravní a zastávok
"Projekt tejto modernizácie je dôležitý z globálneho hľadiska, pretože prispieva k dokončeniu prepojenia koridorov transeurópskej dopravnej siete (TEN-T) a zabezpečeniu interoperability medzi jednotlivými manažérmi infraštruktúr," uviedol hovorca ŽSR Michal Lukáč.
"Ide o zavedenie Európskeho systému zabezpečenia jazdy vlakov ETCS aplikačnej úrovne 2 v zmysle európskej legislatívy v úseku trate Malacky - Kúty," priblížil Lukáč.
Súčasťou modernizácie traťového úseku Malacky - Kúty je modernizácia dopravní a zastávok. Uvedený projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF) s refundáciou 85 percent oprávnených nákladov.

Tender trvá od roku 2017
Tender na modernizáciu trate medzi Devínskou Novou Vsou, Malackami, Kútmi a štátnou hranicou Slovenska a Česka za predpokladanú cenu vyše 305 mil. eur bez DPH trvá už od februára 2017.
Najnovšie v ňom prišli ďalšie námietky proti vylúčeniu a vyhodnoteniu ponúk po otváraní ich časti s cenovými návrhmi uchádzačov. Súťaž tak opäť posudzuje Úrad pre verejné obstarávanie.
Projekt mal byť pôvodne dokončený do roku 2020, čo už však nie je reálne. Stavebné práce sú plánované na vyše tri roky, investícia mala byť financovaná z prostriedkov Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF).

Najlacnejšiu ponuku vylúčili
ŽSR naposledy prijali ponuku taliansko-slovenského združenia spoločností ICM S. p. A., Vicenza (vedúci člen) a Váhostav SK, a. s., Bratislava, a to vo výške takmer 275 mil. eur bez DPH.
Najlacnejšiu ponuku pôvodne predložilo kazašsko-talianske združenie firiem Integra Construction KZ (predtým Zhol Zhondeushi) a Todini Costruzioni Generali - v objeme 216,77 mil. eur bez DPH. Túto ponuku železničiari napokon vylúčili.
Ďalšie ponuky predložili konzorciá Strabag, s. r. o., (vedúci člen), Swietelsky-Slovakia, spol. s r. o., Eurovia CS, a. s., AŽ Praha, s. r. o., (353,5 mil. eur bez DPH), TSS Grade, a. s., (vedúci člen) Doprastav, a. s., a Porr, s. r. o. (375,3 mil. eur bez DPH) a spoločnosť Subterra, a. s. (392,4 mil. eur bez DPH).