Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Limuzíny nepotrebujú, primátori jazdia na úžitkových autách

Primátori niektorých okresných miest sú skromní. Aspoň čo sa týka ich vozového parku. Drahým limuzínam zrejme odzvonilo, samosprávy už uvažujú ekonomickejšie.

Primátor MalaciekPrimátor Malaciek (Zdroj: malacky.sk)

TRNAVA. Reprezentatívne limuzíny mal zrejme rád bývalý predseda Trnavského samosprávneho kraja Tibor Mikuš. Minulý rok predávala župa, už na čele s Jozefom Viskupičom, jeho Audi A8.

Kraj vozidlo kúpil ešte v roku 2008 za 95-tisíc eur, znalec jeho terajšiu hodnotu pri predaji odhadol na niečo vyše 10-tisíc eur, nakoniec sa ho podarilo predať za 8-tisíc eur.

Trnavská radnica pred dvomi rokmi taktiež predala limuzínu po exprimátorovi. Peter Bročka Citroën používal iba rok po svojom nástupe. Kúpili ho ešte v roku 2008 pre potreby primátora Štefana Bošnáka, používal ho aj jeho nástupca Vladimír Butko. Znalecký posudok vtedy vyčíslil jeho nadobúdaciu cenu na 51 453 eur.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Obnova trvala dlhšie než výstavba. Obchodný dom už skolaudovali Čítajte 

Deväťročné auto sa nakoniec podarilo radnici predať za vyše 7100 eur. Z uvedených prípadov možno vydedukovať, že nákup drahých áut nie je pre samosprávy zrovna ekonomicky výhodný. Zisťovali sme, v čom sa vozia súčasní primátori niektorých okresných miest.

Potrpia si na luxus alebo preferujú ekonomickejšie autá? Viacerí chodia do práce na bicykli, ďalší vlastným autom. Na súkromné účely vraj nevyužíva tie služobné ani jeden z nich. Hlohovec a Stupava sú v tomto smere dokonca výnimkou, primátori využívajú svoje súkromné autá na služobné cesty.

Nepoužíva iba jedno

Veľký nadšenec bicyklov Peter Bročka nemá vyhradené jedno „primátorské“ auto, ako to bolo kedysi. Využíva viaceré, závisí od situácie. Asi najviac jazdí na Peugeote 508 (rok výroby 2011), ktorý zároveň využívajú aj vice-primátori a prednostka úradu. Okrem toho ho môžete uvidieť aj v elektromobile Smart, pri väčšom počte pasažierov zasa v 8-miestnom Volkswagene.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlá využíva Bročka iba na pracovné účely.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C6A4J na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M6A4J na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  2. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  3. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  4. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  5. Táto pomôcka zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  7. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  8. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  9. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  2. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  3. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  5. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Budúcnosť M&A v Európe
  9. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  10. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 24 174
  2. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 22 437
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 562
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 098
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 621
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 595
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 195
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 964
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 919
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 776
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Jeden z najvyšších vianočných stromov budú mať opäť v Senici

Vianočná výzdoba mesta bude podľa primátora Senice Martina Džačovského v tomto roku vylepšená.

Pobočka Colného úradu Brodské v decembri skončí činnosť

Chod pracoviska v Skalici pokračuje bez zmeny.

Projekty, ktoré prispievajú k atraktivite regiónu, môžu stále požiadať o dotáciu

V grantovej schéme je na tento účel vyčlenených spolu 500.000 eur, výška dotácie sa pohybuje od 3000 do 50.000 eur.

Zrúcaniny hradu Korlátko.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pri inštalácii vianočnej výzdoby v Mlynoch prišiel mladý muž o nohu

Pracovník spadol z výšky približne 20 metrov. Utrpel množstvo zranení.

FOTO: Po obrovských tolstolobikoch prišli na rad skutoční králi priehrady Ružiná

Vo vodnom diele Ružiná prebieha už štvrtý deň záchranný odlov rýb.

Demänovská dolina už nevládze, na petíciu nie je neskoro

Nestíha elektrika, už ani zdroje pitnej vody.

Tragická nehoda na R1: Vodiča († 52) vymrštilo z auta

Nehoda sa stala na diaľničnom úseku medzi Zvolenom a Žiarom.

Už ste čítali?