TRNAVA. Reprezentatívne limuzíny mal zrejme rád bývalý predseda Trnavského samosprávneho kraja Tibor Mikuš. Minulý rok predávala župa, už na čele s Jozefom Viskupičom, jeho Audi A8.
Kraj vozidlo kúpil ešte v roku 2008 za 95-tisíc eur, znalec jeho terajšiu hodnotu pri predaji odhadol na niečo vyše 10-tisíc eur, nakoniec sa ho podarilo predať za 8-tisíc eur.
Trnavská radnica pred dvomi rokmi taktiež predala limuzínu po exprimátorovi. Peter Bročka Citroën používal iba rok po svojom nástupe. Kúpili ho ešte v roku 2008 pre potreby primátora Štefana Bošnáka, používal ho aj jeho nástupca Vladimír Butko. Znalecký posudok vtedy vyčíslil jeho nadobúdaciu cenu na 51 453 eur.

Deväťročné auto sa nakoniec podarilo radnici predať za vyše 7100 eur. Z uvedených prípadov možno vydedukovať, že nákup drahých áut nie je pre samosprávy zrovna ekonomicky výhodný. Zisťovali sme, v čom sa vozia súčasní primátori niektorých okresných miest.
Potrpia si na luxus alebo preferujú ekonomickejšie autá? Viacerí chodia do práce na bicykli, ďalší vlastným autom. Na súkromné účely vraj nevyužíva tie služobné ani jeden z nich. Hlohovec a Stupava sú v tomto smere dokonca výnimkou, primátori využívajú svoje súkromné autá na služobné cesty.
Nepoužíva iba jedno
Veľký nadšenec bicyklov Peter Bročka nemá vyhradené jedno „primátorské“ auto, ako to bolo kedysi. Využíva viaceré, závisí od situácie. Asi najviac jazdí na Peugeote 508 (rok výroby 2011), ktorý zároveň využívajú aj vice-primátori a prednostka úradu. Okrem toho ho môžete uvidieť aj v elektromobile Smart, pri väčšom počte pasažierov zasa v 8-miestnom Volkswagene.
Vozidlá využíva Bročka iba na pracovné účely.