MALACKY. Cestu tretej triedy medzi obcami Láb a Jakubov v okrese Malacky začiatkom tohto týždňa odovzdali do užívania motoristom. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) ju zrekonštruoval za 850 tisíc eur. Uviedla to hovorkyňa BSK Lucia Forman. Cesta má nový povrch a je vystužená geomrežami, tie by mali zabrániť vzniku trhlín.
40 rokov nedotknutá
Ako ďalej uviedla Forman, táto cesta bola takmer 40 rokov nedotknutá. Podľa predsedu BSK Juraja Drobu dosiahli aj menší rekord. "Podarilo sa nám ju opraviť od 5. októbra do 20. októbra, čiže za 16 dní sme opravili celistvý 5,5 km úsek cesty," uviedol Droba s tým, že ak by mal kraj k dispozícii viac peňazí, opravili by toho viac.
„Opravu tejto cesty sme sľúbili v lete. Je po polovici októbra a cesta je hotová. Dokonca išlo o malý rekord. Podarilo sa nám ju opraviť od 5. októbra do 20. októbra, čiže za 16 dní sme opravili celistvý 5,5 km úsek cesty. Ak by bolo viac peňazí, dokázali by sme ich v Bratislavskom kraji opraviť viac, takto ideme postupne krok za krokom,“ ozrejmil bratislavský župan Juraj Droba.

Nový povrch s geomrežami
Práce spočívali v odstránení pôvodného poškodeného asfaltobetónového krytu vozovky a následného položenia novej asfaltobetónovej vrstvy. Medzi vrstvami bol použitý modernejší výstužový materiál a to geomreže, ktoré zabezpečia dlhšiu trvácnosť povrchu vozovky, nakoľko eliminujú vznik trhlín od podložia aj od vyjazdených koľají nákladných vozidiel.
Po celkovej uzávierke
Rekonštrukcia cesty v extraviláne medzi obcami Láb a Jakubov v okrese Malacky sa realizovala v celkovej uzávierke, čo umožnilo správcovi komunikácií II. a III. triedy v Bratislavskom kraji – Regionálnym cestám Bratislava, kvalitnejšiu, rýchlejšiu a v neposlednom rade lacnejšiu realizáciu opravy. Finišér mohol pokladať nové vrstvy vozovky po celej šírke cesty, čím sa eliminoval vznik strednej pracovnej škáry a zabezpečilo sa homogénne rozprestretie a zhutnenie asfaltobetónových zmesí. Vzhľadom na to, že sa technológia nemusela presúvať v polovičných profiloch, celkové náklady sa znížili.
V prvom kroku bola cesta odovzdaná vodičom a najbližšie je plánovaná realizácia vodorovného dopravného značenia – stredovej vodiacej čiary ako aj vodiacich bočných čiar, čím sa zároveň zvýši pasívna bezpečnosť na tejto ceste III. triedy.