Železnice chcú čo najskôr ukončiť tender na modernizáciu trate na Záhorí

Železnice i rezort dopravy rokujú s Európskou komisiou o možnosti posunutia realizácie projektu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) majú záujem čo najskôr ukončiť dva a pol roka trvajúce verejné obstarávanie na modernizáciu železničnej trate Bratislava, Devínska Nová Ves - Kúty - štátna hranica Slovenska s Českom. Podpísať zmluvu s úspešným uchádzačom a následne začať práce by chceli ešte v súčasnom programovom období 2014 - 2020, v ktorom je možné využiť peniaze Európskej únie na projekty do roku 2023. Tender predĺžili opakované námietky uchádzačov. Projekt modernizácie železničnej trate pre meškanie už nie je možné dokončiť v plánovanom termíne do roku 2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcú posunúť termín

Podľa hovorcu ŽSR Michala Lukáča, v súčasnosti rokujú s Výkonnou agentúrou pre inovácie a siete (INEA) pri Európskej komisii o možnosti posunu termínu realizácie projektu a jeho rozdelenia na etapy na viacročné obdobie. V takom prípade by mohol byť financovaný čiastočne v terajšom, ale aj v budúcom programovom období 2021 - 2027. "O situácii priebežne informujeme ako Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV), tak aj agentúru INEA, ktorá riadi projekty financované z CEF (Nástroj na prepájanie Európy) na úrovni Európskej komisie," priblížil Lukáč. "V rámci procesu verejného obstarávania uchádzači viackrát uplatnili revízne postupy na Úrade pre verejné obstarávanie. Vydané rozhodnutia majú vplyv na vyhodnocovanie podmienok účasti a jednotlivých predložených ponúk a ŽSR v ich zmysle postupujú," poznamenal hovorca ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Záhorie obyvateľov zapája málo Čítajte 

Peniaze od štátu i Únie

Na modernizáciu železničnej trate na Záhorí v trvaní 38 mesiacov, vrátane projektovej dokumentácie, inžinierskej činnosti a stavebných prác, plánovali ŽSR vynaložiť vyše 305 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Na spolufinancovanie investície chceli využiť aj peniaze Európskej únie. "V zmysle uzatvorenej dohody o grante by zdroje EÚ cez CEF mali tvoriť 200 440 129 eur. Zostávajúca časť hodnoty projektu by mala byť financovaná zo zdrojov štátneho rozpočtu a z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020," podotkol Lukáč.

Ministerstvo dopravy a výstavby potvrdilo, že pre všetky projekty z CEF z výziev vyhlásených v roku 2015 je určené, že majú byť ukončené v roku 2020. "Nedodržanie termínu však neznamená automaticky zrušenie, či odstúpenie od zmluvy. Dokončenie projektu je možné posunúť a uvedená procedúra prebieha pri mnohých projektoch v EÚ, kde dochádza k objektívnym zdržaniam," informoval rezort dopravy. "Momentálne prebiehajú rokovania na úrovni ŽSR, ministerstva dopravy, Európskej komisie a agentúry INEA o stave projektu za účelom hľadania optimálneho riešenia s najmenšími dôsledkami pre zúčastnené strany a samotný projekt," dodalo ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Polícia vyšetruje dopravnú nehodu, pri ktorej zasahoval vrtuľník Čítajte 

ŽSR vyhlásili verejnú súťaž na modernizáciu železnice medzi Bratislavou a štátnou hranicou Slovenska s Českom ešte vo februári 2017. Po opätovnom vyhodnotení ponúk pred rokom predbežne prijali najlacnejšiu ponuku kazašsko-talianskeho združenia firiem Integra Construction KZ (predtým Zhol Zhondeushi) a Todini Costruzioni Generali vo výške 216,77 mil. eur bez DPH. Ponuky ďalších štyroch uchádzačov boli v rozsahu od takmer 275 mil. eur (taliansko-slovenská skupina ICM - Váhostav - SK) do 392,4 mil. eur bez DPH (Subterra).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 101 691
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 407
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 177
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 471
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 380
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 124
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 836
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Polícia zverejnila štatistiku za uplynulý týždeň.


TASR
Rakúsky tím dezinfikuje nákladné vozidlá prichádzajúce na Slovensko z Maďarska.

Otvorený list podpísali desiatky predstaviteľov regionálnej a miestnej samosprávy.


TASR
Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Ilustračný obrázok

Hoci išlo o najzápadnejšie lokality Slovenska, predsa to neboli posledné oslobodené lokality Slovenska.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu