Pondelok, 27. máj, 2019 | Meniny má Iveta

Výdavky za veľkonočné potraviny každoročne rastú

Domácnosti viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Cukrovinku s veľkonočnou tematikou nakupuje 71 percent domácností. Tie v období Veľkej noci viac míňajú na údené mäso aj klobásy.

Zásoby alkoholických nápojov si doplňuje 8 z 10 domácností, pričom jedna minie v priemere takmer 32 eur. Tieto zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Domácnosti minú viac

Veľká noc nie je len kresťanským sviatkom, ale po Vianociach aj druhým najdôležitejším obdobím pre nákupy rýchloobrátkového tovaru. Domácnosti minú na nákupy približne o 10 percent viac, ako je mesačný priemer roka.

Prečítajte si tiež: Obchody sa cez Veľkú noc opäť zavrú. Ako sme si zvykli na sviatky bez teplých rožkov?

"V období Veľkej noci môžeme pozorovať zvýšené výdavky domácností na košík čerstvých potravín, ako sú vajíčka, ovocie, zelenina, mäso a mäsové výrobky. Domácnosti tiež viac míňajú na sladkosti," hovorí Ladislav Csengeri zo Spotrebiteľského panelu.

K tomuto sviatku patria aj zvýšené nákupy mäsových produktov. Domácnosti v tomto období viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa.

Len v marci minulého roka si údené alebo dusené solené mäso kúpilo 6 z 10 domácností, pričom z nákupu si každá odniesla v priemere 1 kg mäsa. Výdavky na takéto mäso tvoria v tomto období viac ako štvrtinu z ročných výdavkov na tieto pochúťky.

Významný rast vo veľkonočných nákupoch zaznamenávajú aj klobásy. Len v marci 2018 si klobásu z nákupu domov priniesla každá druhá domácnosť, pričom jedna za ne zaplatila v danom mesiaci celkovo takmer 6 eur. Výdavky na klobásy v danom mesiaci tvoria o niečo viac ako desatinu z ročných výdavkov na túto obľúbenú údeninu.

Sladkosti a alkohol

Zásoby alkoholických nápojov si v marci 2018 doplnilo 8 z 10 domácností, pričom jedna minula v priemere takmer 32 eur.

Liehoviny si v marci 2018 kúpila v podstate každá druhá domácnosť, pričom jedna minula viac ako 26 eur. Víno si z nákupu domov priniesla viac ako tretina domácností, jedna minula v priemere 11 eur. Pivo si v marci 2018 kúpili takmer dve tretiny domácností, jedna minula takmer 14 eur.

Dôležitou položkou pri veľkonočných nákupoch sú aj nákupy sladkostí pre šibačov.

Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Len počas marca 2018 si cukrovinku z veľkonočnou tematikou kúpilo 71 % domácností. Z jedného nákupu si odniesli v priemere 260 g veľkonočných sladkostí a zaplatili 3,40 eura. Najviac kupujúcich oslovili rôzne čokoládové vajíčka a figúrky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 7 rád pred investovaním do realít
  2. Telefón počas šoférovania vás môže vážne ohroziť. Čo s tým?
  3. S hyperpigmentáciou na slniečko? Len s novou dermokozmetikou
  4. Módne trendy na leto? Päť kúskov z udržateľných materiálov
  5. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  6. ČSOB podporuje podnikateľov a malé firmy
  7. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac?
  8. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom
  9. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť
  10. Nabrali odvahu bojovať ďalej
  1. Compliance is not “compli-cated”, but rather “compl-ex”
  2. S hyperpigmentáciou na slniečko? Len s novou dermokozmetikou
  3. 7 rád pred investovaním do realít
  4. Módne trendy na leto? Päť kúskov z udržateľných materiálov
  5. Vytúžené bábätko
  6. Najdôležitejšie faktory pri výbere správnej klimatizácie
  7. Okenné fólie ochránia vaše deti v aute aj počas horúčav
  8. Deťom v Poluse je venovaný celý mesiac jún
  9. Tesco na Slovensku dosiahlo jeden z cieľov udržateľného rozvoja
  10. Týždenníky MY prichádzajú s veľkou novinkou
  1. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie 30 130
  2. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac? 21 824
  3. Šok pri servisnej prehliadke! Za toto už neplaťte 21 173
  4. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie? 14 619
  5. Telefón počas šoférovania vás môže vážne ohroziť. Čo s tým? 9 573
  6. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali 9 386
  7. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť 9 352
  8. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom 3 487
  9. Módne trendy na leto? Päť kúskov z udržateľných materiálov 2 893
  10. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku 2 884

Téma: Obchod a nakupovanie


Hlavné správy z SME | MY Záhorie - aktuálne správy

Zmenili sme dizajn. Vyšlo nové číslo MY Týždenníka pre Záhorie

MY Týždenník pre Záhorie nájdete v novinových stánkoch a u súkromných predajcov každý pondelok. Odteraz má novú podobu.

FOTO: Rotenstein zaplnili stovky návštevníkov, pozrite si fotky z prvého dňa

Tento víkend sa na holíčskom zámku koná rytiersky festival Rotenstein.

Rotenstein pritiahol stovky návštevníkov.

Zámocký park zaplnia deti, pripravený je bohatý program pre malých aj veľkých

Deti si budú môcť na svoj veľký sviatok vybrať ako ho budú chcieť osláviť.

ilustračné foto

Rodičia nechceli, aby ich deti sedeli na prijímaní s rómskym dievčaťom

Skupina trnavských detí v sobotu absolvovala prvé sväté prijímanie v Bazilike svätého Mikuláša.

ilustračné foto

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rodičia nechceli, aby ich deti sedeli v kostole s rómskym dievčaťom

Skupina trnavských detí v sobotu absolvovala prvé sväté prijímanie v Bazilike svätého Mikuláša.

V Banskej Bystrici sa zrazilo auto s elektrobežkou

Pri nehode sa zranil vodič elektrobežky, previezli ho do nemocnice.

Slotov človek chce v Budatíne stavať bytovky. Obyvateľom sa to nepáči

Ľudia v Budatíne sa búria. Súkromný investor chce v centre postaviť päť domov s asi šesťdesiatimi bytmi.

Vybrali SME

Už ste čítali?

MS v hokeji 2019