KÚTY, SKALICA. Zrušenie sprevádzajúceho personálu plánovala železničná spoločnosť k novému grafikonu vlakovej dopravy 2018/2019, t. j. od 9. decembra 2018.
„V tento deň bola táto trať zaradená medzi trate s SVS. Takýto prepravný režim už v súčasnosti funguje na trati Žilina – Rajec i vo Vysokých Tatrách,“ vysvetlil Tomáš Kováč, riaditeľ odboru komunikácie a hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko.
Podľa Kováča premávku vlakov bez sprevádzajúceho personálu možno prirovnať ku ktorémukoľvek typu hromadnej dopravy, preto nehrozí zvýšené riziko ohrozenia cestujúcich.
„Aj v iných dopravných prostriedkoch je prítomný len vodič vozidla. V prípade kolízie či nehodovej udalosti sú vyslané záchranné zložky, resp. sa podľa situácie rozhoduje o riešení danej situácie. Podobne fungujú vlaky aj lokálnych či prihraničných tratí v zahraničí, napríklad v Česku alebo Rakúsku. Navyše všetci rušňovodiči sú preškoľovaní na poskytovanie prvej predzdravotnej starostlivosti,“ vysvetlil Kováč.