MALACKY. Do priemyselnej zóny v Malackách sa dá najlepšie dostať autom alebo mestskou hromadnou dopravou. Niektoré podniky však zabezpečili pre svojich zamestnancov i zmluvnú dopravu, to znamená, že majú tzv. podnikové autobusy.
Autobus chodí
Oblasť priemyselného parku obsluhuje samostatná linka D mestskej hromadnej dopravy. V pracovných dňoch jazdí autobus osemkrát denne. Ide o okružnú trasu železničná stanica- kúpalisko – Tesco – HSF – Priemyselná – Basso – Tower – Fritz – IKEA a späť.

„Na základe komunikácie so spoločnosťami pôsobiacimi v priemyselnom parku sa mesto Malacky rozhodlo zriadiť mestskú hromadnú dopravu, ktorá prevádzky v priemyselnom parku obsluhuje samostatnou linkou,“ povedala hovorkyňa Malaciek Ľubica Pilzová. Mesto komunikovalo časy odchodov autobusov aj s podnikmi. Preto je grafikon zriadený podľa toho, ako zamestnanci v podnikoch pracujú.
Nie všetci súhlasili
Napriek tomu, že väčšina zamestnancov dochádza do okolitých podnikov autom alebo využíva MHD, niektoré podniky zriadili i vlastnú dopravu autobusmi. „Niektoré spoločnosti však nepristúpili na spoločnú dohodu ani spolufinancovanie, aby sa dokázalo finančne pokryť viac liniek. Odôvodnili to tým, že majú zabezpečenú pre vlastných zamestnancov svoju zmluvnú prepravu,“ povedala Pilzová. V niektorých prípadoch zasa ide o malé prevádzky s menej ako štyridsiatimi zamestnancami. Tie majú vlastné parkovisko pre prípad dochádzania zamestnancov vlastným autom.
Chodník od diaľnice chýba
Samotný návrh na vybudovanie vnútroareálových komunikácií spracúvala spoločnosť Eurovalley, ktorá bola pri vzniku priemyselného parku. Priemyselný park ako taký je obsluhovaný zo strany Továrenskej ulice, kde sa chodník nachádza.

„Zo strany diaľnice chodník chýba a vnímame to ako problém. Tlmočili sme to predstaviteľom spoločnosti Eurovalley na nedávnom stretnutí primátora s vedeniami spoločností z priemyselného parku,“ priblížila Pilzová.
Plánujú vybudovať cyklochodník
Primátor nedávno hovoril s riaditeľmi firiem z priemyselného parku. Podniky oboznámil, že mesto má v pláne zabezpečiť výstavbu cyklochodníka. „Zástupcovia firiem primátorov zámer uvítali. Avšak zatiaľ hovoríme iba o príprave projektovej dokumentácie. Mesto nie je vlastníkom pozemkov pri komunikácii a potrebuje súčinnosť s Eurovalley,“ povedala Pilzová. Mesto by vedelo dokonca zrealizovať i výstavbu chodníka z poplatku za rozvoj, vybraného z priemyselného parku. Momentálne však mesto nevie o ďalších stavebných zámeroch, ktoré by dokázali pokryť výstavbu cyklochodníka. „Odhadované náklady presahujú 400-tisíc eur, čo momentálne nie je vo finančných možnostiach mesta. V súčasnosti projektujeme cyklotrasu po Pezinskej ulici k priemyselnému parku po novú prevádzku Maplan,“ uzavrela Pilzová.