Medzinárodný zraz kačíc v Šaštíne

V Šaštíne sa stretnú majitelia Citroënov 2CV, prezývaných kačka.

(Zdroj: fm)

ŠAŠTÍN-STRÁŽE. Od piatku 1. septembra až do nedele sa bude na Záhorí konať 18. medzinárodný zraz majiteľov automobilov Citroën 2CV, ľudovo nazývaných kačka. Účastníci stretnutia budú mať zraz v Šaštíne - Strážach, ale keďže svoj program si naplánovali na viacerých miestach na Záhorí, vidieť tieto už legendárne automobily bude možné v sobotu 2. septembra o 14.00 na námestí v Brezovej pod Bradlom, kde budú autá vystavené. Podľa predbežných informácií by malo prísť približne 40 až 50 vozidiel z piatich krajín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Citroën 2CV - legendárna kačka

Jeden z najslávnejších modelov tejto značky vznikol z potreby vytvoriť malé, lacné vozidlo, niečo ako dáždnik na kolesách. Už pred vojnou v roku 1937 bolo vyrobených prvých 250 kusov, výroba auta aj samotné testovanie boli prísne utajené. Vojna však plány na sériovú výrobu na dlhé roky pochovala, keď v roku 1948 predstavili novú verziu modelu 2CV. Prvé reakcie boli rozpačité, auto si však svoju cieľovú skupinu našlo. Veľmi rýchlo sa stalo mimoriadne žiadaným a už čoskoro sa čakacie lehoty v poradovníku natiahli na šesť rokov. V prvej fáze sa auto vyrábalo iba v jedinej farbe - šedej.

Postupne prichádzali inovácie, či už dizajnové alebo technické. Od začiatku 50. rokov sa vyrábala úžitková verzia "furgonette," ktorá bola tiež veľmi populárna. Cenná je verzia "Sahara" s pohonom 4x4 a dvomi motormi sa vyrábala od roku 1958, vyrobilo sa jej však iba 694 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

O popularite modelu svedčí fakt, že kačka sa vyrábala viac ako 40 rokov. Posledné auto zišlo z výrobnej linky v lete roku 1990. Podľa informácií z webovej stránky klubu Citroën 2CV club je na Slovensku približne 40 kusov tohto modelu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok na odľahlom severe
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 292
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 630
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 090
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 324
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 532
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 413
  7. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 412
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 365
  1. Tomáš Kuvik: Ilúzia za displejom: Vidíme skutočný život, alebo len kulisy?
  2. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  3. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok 2025
  4. Martin Šuraba: Líška a samozrejmosť
  5. Soňa Fröhlichová: Gstaad – švajčiarsky alpský klenot, najväčšie európske podujatie country hudby Country Night
  6. Filip Svetlošák: Nechajte sa zavrieť do truhly alebo poďte hľadať bratislavské neóny
  7. Veronika Pirošík Mešková: O VŠ praktickosti, tvorbe pre deti či adopcii (rozhovor so speváčkou a hudobníčkou Kristínou Bartošovou)
  8. Igor Vojtek: Ako na dezinformácie?
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 486
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 268
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 134
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 464
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 008
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 812
  7. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 235
  8. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 6 126
  1. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  2. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  3. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  4. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  5. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  6. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  7. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Minister dopravy SR Jozef Ráž počas slávnostného otvorenia konferencie.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


1

Skupina SANAGRO nie je v ekologickom hospodárení žiaden nováčik.


Najlepšou samosprávou Trnavského kraja a Záhoria sa stala Galanta.

Najvyšší kontrolný úrad zostavil rebríček.


Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu