Sobota, 20. október, 2018 | Meniny má Vendelín

Seničania sa búria, zákon vraj nepustí

V Senici pribudli nové dopravné značky. Vznikli tak viaceré jednosmerné ulice či zákazy a príkazy zastavenia. A to mnohým obyvateľom už niekoľko mesiacov spôsobuje vrásky na čele. Bojujú petíciou. Zisťovali sme dôvod osadenia nových značiek.

FOTO: Autor

SENICA. Minulý rok bolo v mestskom obvode č. 7 osadených niekoľko nových dopravných značiek. Už vtedy mnohí obyvatelia z daných ulíc nad jednosmernou jazdou nechápavo krútili hlavou.
To však ešte netušili, že o pár mesiacov pribudne jednosmerných ulíc ešte viac.

Všetko sa to začalo minulý rok
Pani Jankovýchová býva už tridsať rokov na Ulici Dr. I. Horvátha. Tvrdí, že doteraz sa jej tam bývalo bez akýchkoľvek problémov. To sa ale razom zmenilo.
„Všetko sa to začalo v lete 2016, keď začali osadzovať dopravné značky na našej ulici a na Ulici M. Nešpora. A to bez toho, aby boli obyvatelia vopred informovaní o úmysle. V auguste bola zvolaná schôdza na II. ZŠ, kde obyvatelia obvodu č. 7 jasne prejavili nespokojnosť a nesúhlas s dopravnými značkami,“ vysvetlila Jankovýchová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jana Oslejová z mestského úradu ale tvrdí, že nesúhlas občanov jednoducho nemá veľkú váhu.

„Podotýkam, že v zmysle zákona dopravné značky na miestnych komunikáciách určuje obec so súhlasom okresného dopravného inšpektorátu. Nie je povinnosťou, zmenu umiestnenia dopravných značiek prerokovať s občanmi.“

Pred pár dňami bola jednosmerná premávka zriadená aj na Ulici SNP a na Ulici J. Kráľa. Mnohých obyvateľov tieto zmeny rozhorčili.

„To, že nám tu zriadili jednosmerky, nám skomplikovalo život. Keď chceme ísť do mesta, musíme si nadchádzať niekoľko kilometrov. Kto nám zaplatí ten benzín? A okrem toho sa potom zhusťuje aj doprava pri II. ZŠ, pri jasliach či pri škôlke. Nie je to veľmi bezpečné pre tie deti,“ skonštatovala Jankovýchová.

Pán Sás býva na Ulici M. Nešpora takmer 50 rokov. Tvrdí, že nápad jednosmerných ulíc nemá hlavu ani pätu. „Toto muselo vzniknúť asi od nejakého občana, ktorý nebýva na týchto uliciach. Kvôli nemu toto všetko vzniklo a naši poslanci to, samozrejme, schválili bez nášho súhlasu. Mali by sa zaujímať o naše potreby a diskutovať s nami o nich a až na základe toho dať podnet pánovi primátorovi na schválenie,“ dodal.

Obyvatelia ulíc teda tvrdia, že ich sa nik nepýtal na názor a o nových dopravných značkách sa rozhodlo jednoducho bez nich. Zisťovali sme priamo na meste, odkiaľ teda fúka vietor.

Mesto s tým nič nemá

„Zmena organizácie dopravy, ktorá bola zavedená v lete, bola realizovaná na podnet mestského výboru č. 7, ktorého členovia sú zástupcovia obyvateľov tejto mestskej časti. Všetky zmeny boli prerokované v komisii pre výstavbu, územné plánovanie a dopravu, odsúhlasené Okresným dopravným inšpektorátom OR PZ Senica, opakovane prerokované so zástupcami výboru č. 7 a prerokované na verejnom zhromaždení s občanmi v auguste 2016,“ objasnila Oslejová.

Primátor mesta ani mestský úrad nedali podnet na osadenie dopravných značiek.
„Musím rešpektovať aktuálny právny stav a pretože návrh na organizačnú zmenu dopravy nebol v rozpore so zákonom, tak som návrh podpísal,“ vyjadril sa primátor mesta Branislav Grimm.
Ten zároveň potvrdil slová obyvateľov, ktorí tvrdia, že nik s nimi zmenu dopravy nekonzultoval.
„25. 8. 2016 sme sa na verejnom zasadnutí mestského výboru č. 7 na II. ZŠ v Senici dozvedeli, že návrh na zmenu organizácie dopravy mestský výbor vopred neprerokoval s občanmi danej lokality. Myslím si, že ak sa robia zásadné zmeny do života danej oblasti, ešte k tomu na podnet samotných zástupcov, ktorí sú v mestskom výbore č. 7, mali si to vydiskutovať s obyvateľmi skôr, ako podali podnet na zmenu dopravy,“ dodal primátor.
Z mestského rozpočtu vďaka osadeniu nových dopravných značiek ubudlo vyše 5-tisíc eur.

Problémy v doprave

Spojili sme sa aj s Pavlom Kalmanom, predsedom mestského výboru č. 7. Zaujímalo nás, čo konkrétne prekážalo výboru v spomínanej lokalite. Predseda nám zaslal návrh zmeny, ktorý predložil aj primátorovi. Ako spracovatelia návrhu boli uvedení Jaroslav Fodor, Juraj Kabát a Pavol Kalman.

Návrh obsahuje niekoľko bodov, ktoré hovoria o problematickej doprave. Uvádzame presné znenie:
1. Prevažná väčšina obyvateľov neparkuje vo dvore, ale na ulici, pričom tým porušujú niekoľko dopravných predpisov, ktoré sú zo strany polície prehliadané.
2. Taktiež je táto lokalita zneužívaná ako obchvat, keď sa vodiči chcú vyhnúť centru, pričom často nedodržiavajú maximálnu povolenú rýchlosť.
3. Brezová ulica je využívaná ako luxusné bezplatné parkovanie, najmä vodičov, ktorí dochádzajú za prácou. Toto vedie k porušovaniu vyhlášky – nedodržiavanie prikázanej šírky voľnej vozovky vedľa zaparkovaného vozidla, alebo parkovaniu na chodníku či k parkovaniu v protismere.
4. Porušovanie zákazu vjazdu nákladným automobilom.
5. Nedodržiavanie povolenej rýchlosti hlavne na uliciach Komenského a SNP.
6. Obmedzovanie dopravnej obsluhy nevhodne zaparkovanými vozidlami.

Predsedu Kalmana sme sa pýtali, či je pravda, že návrh zmeny v doprave nekonzultovali s občanmi daných ulíc ešte skôr, ako im ho predostreli. Na túto otázku sme ale odpoveď do uzávierky nedostali.

Občania bojujú petíciou
V týchto dňoch sa spisuje petícia na odvolanie poslancov mestského zastupiteľstva za obvod č. 7 z dôvodu dopravných zmien v obvode. Iniciátorom je pán Sás.
„Chceme tým dosiahnuť, aby sa dopravné označenia dali preč, teda do pôvodného stavu,“ povedal.

Zisťovali sme, či petíciou môžu občania dosiahnuť úplné odstránenie.
„Podľa súčasnej platnej legislatívy sa dajú odstrániť dopravné značky a opäť spustiť obojsmerná premávka len pod tou podmienkou, že by sa na daných komunikáciách neparkovalo. Pretože dané úseky vybudovaných ciest, ich šírka nespĺňa podmienky pre parkovanie. Na oboch stranách, musia mať viac ako šesť metrov. Taký je zákon,“ uzavrel Grimm.

Pani Jankovýchová ale tvrdí, že v meste nie je rovnaký meter na všetky ulice. Celá Senica je totižto preplnená autami a na viacerých uliciach sa parkuje tak, ako to zákon nepovoľuje. „Myslím si, že mesto a jeho zástupcovia by mali byť spravodliví voči všetkým občanom rovnako. Buď je zákon pre všetkých, alebo nie je,“ dodala na záver.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 395
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 969
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 465
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 713
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 235
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 111
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 771
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 583
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 286

Hlavné správy z MY Záhorie

Pripravoval únos syna najbohatšej Slovenky, dostal doživotie

Pri únose plánoval použiť kušu so šípmi, ktorých hroty mali byť namočené do rastlinného jedu.

Obec získala dotáciu, peniaze pôjdu hasičom

Príspevok využijú na prístavbu garáže, ktorá bude slúžiť na parkovanie hasičského auta a protipovodňového vozíka.

Hubertovu jazdu spojili s výlovom rybníka

Už zajtra sa uskutoční Hubertova jazda, tradícia začala ešte v roku 1974.

MŽP odsúhlasilo výstavbu senického závodu na recykláciu polyetylénových fólií

Závod s kompletným spracovaním polyetylénových fólií ešte na Slovensku nie je.

Vyzerajú ako zlaté. S podobným chrupom muflóna sa ešte nestretol

Môže ísť o zlato? S podobnými zubami sa vraj poľovník nikdy nestretol, povlak na chrupe muflóna sme preverovali aj u zlatníka.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch (fotogaléria)

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

V Gaderskej doline horí les, zasahujú tam desiatky hasičov

S požiarom v ťažko dostupnom teréne bojuje 40 profesionálnych a dobrovoľných hasičov.

V Žiari nad Hronom našli telo zastreleného policajta

Bližšie informácie o prípade zatiaľ neposkytli.

Vybrali SME

Už ste čítali?