Sobota, 21. október, 2017 | Meniny má Uršuľa
Pridajte si svoje mesto

Seničania sa búria, zákon vraj nepustí

V Senici pribudli nové dopravné značky. Vznikli tak viaceré jednosmerné ulice či zákazy a príkazy zastavenia. A to mnohým obyvateľom už niekoľko mesiacov spôsobuje vrásky na čele. Bojujú petíciou. Zisťovali sme dôvod osadenia nových značiek.

FOTO: Autor

SENICA. Minulý rok bolo v mestskom obvode č. 7 osadených niekoľko nových dopravných značiek. Už vtedy mnohí obyvatelia z daných ulíc nad jednosmernou jazdou nechápavo krútili hlavou.
To však ešte netušili, že o pár mesiacov pribudne jednosmerných ulíc ešte viac.

Všetko sa to začalo minulý rok
Pani Jankovýchová býva už tridsať rokov na Ulici Dr. I. Horvátha. Tvrdí, že doteraz sa jej tam bývalo bez akýchkoľvek problémov. To sa ale razom zmenilo.
„Všetko sa to začalo v lete 2016, keď začali osadzovať dopravné značky na našej ulici a na Ulici M. Nešpora. A to bez toho, aby boli obyvatelia vopred informovaní o úmysle. V auguste bola zvolaná schôdza na II. ZŠ, kde obyvatelia obvodu č. 7 jasne prejavili nespokojnosť a nesúhlas s dopravnými značkami,“ vysvetlila Jankovýchová.

Jana Oslejová z mestského úradu ale tvrdí, že nesúhlas občanov jednoducho nemá veľkú váhu.

„Podotýkam, že v zmysle zákona dopravné značky na miestnych komunikáciách určuje obec so súhlasom okresného dopravného inšpektorátu. Nie je povinnosťou, zmenu umiestnenia dopravných značiek prerokovať s občanmi.“

Pred pár dňami bola jednosmerná premávka zriadená aj na Ulici SNP a na Ulici J. Kráľa. Mnohých obyvateľov tieto zmeny rozhorčili.

„To, že nám tu zriadili jednosmerky, nám skomplikovalo život. Keď chceme ísť do mesta, musíme si nadchádzať niekoľko kilometrov. Kto nám zaplatí ten benzín? A okrem toho sa potom zhusťuje aj doprava pri II. ZŠ, pri jasliach či pri škôlke. Nie je to veľmi bezpečné pre tie deti,“ skonštatovala Jankovýchová.

Pán Sás býva na Ulici M. Nešpora takmer 50 rokov. Tvrdí, že nápad jednosmerných ulíc nemá hlavu ani pätu. „Toto muselo vzniknúť asi od nejakého občana, ktorý nebýva na týchto uliciach. Kvôli nemu toto všetko vzniklo a naši poslanci to, samozrejme, schválili bez nášho súhlasu. Mali by sa zaujímať o naše potreby a diskutovať s nami o nich a až na základe toho dať podnet pánovi primátorovi na schválenie,“ dodal.

Obyvatelia ulíc teda tvrdia, že ich sa nik nepýtal na názor a o nových dopravných značkách sa rozhodlo jednoducho bez nich. Zisťovali sme priamo na meste, odkiaľ teda fúka vietor.

Mesto s tým nič nemá

„Zmena organizácie dopravy, ktorá bola zavedená v lete, bola realizovaná na podnet mestského výboru č. 7, ktorého členovia sú zástupcovia obyvateľov tejto mestskej časti. Všetky zmeny boli prerokované v komisii pre výstavbu, územné plánovanie a dopravu, odsúhlasené Okresným dopravným inšpektorátom OR PZ Senica, opakovane prerokované so zástupcami výboru č. 7 a prerokované na verejnom zhromaždení s občanmi v auguste 2016,“ objasnila Oslejová.

Primátor mesta ani mestský úrad nedali podnet na osadenie dopravných značiek.
„Musím rešpektovať aktuálny právny stav a pretože návrh na organizačnú zmenu dopravy nebol v rozpore so zákonom, tak som návrh podpísal,“ vyjadril sa primátor mesta Branislav Grimm.
Ten zároveň potvrdil slová obyvateľov, ktorí tvrdia, že nik s nimi zmenu dopravy nekonzultoval.
„25. 8. 2016 sme sa na verejnom zasadnutí mestského výboru č. 7 na II. ZŠ v Senici dozvedeli, že návrh na zmenu organizácie dopravy mestský výbor vopred neprerokoval s občanmi danej lokality. Myslím si, že ak sa robia zásadné zmeny do života danej oblasti, ešte k tomu na podnet samotných zástupcov, ktorí sú v mestskom výbore č. 7, mali si to vydiskutovať s obyvateľmi skôr, ako podali podnet na zmenu dopravy,“ dodal primátor.
Z mestského rozpočtu vďaka osadeniu nových dopravných značiek ubudlo vyše 5-tisíc eur.

Problémy v doprave

Spojili sme sa aj s Pavlom Kalmanom, predsedom mestského výboru č. 7. Zaujímalo nás, čo konkrétne prekážalo výboru v spomínanej lokalite. Predseda nám zaslal návrh zmeny, ktorý predložil aj primátorovi. Ako spracovatelia návrhu boli uvedení Jaroslav Fodor, Juraj Kabát a Pavol Kalman.

Návrh obsahuje niekoľko bodov, ktoré hovoria o problematickej doprave. Uvádzame presné znenie:
1. Prevažná väčšina obyvateľov neparkuje vo dvore, ale na ulici, pričom tým porušujú niekoľko dopravných predpisov, ktoré sú zo strany polície prehliadané.
2. Taktiež je táto lokalita zneužívaná ako obchvat, keď sa vodiči chcú vyhnúť centru, pričom často nedodržiavajú maximálnu povolenú rýchlosť.
3. Brezová ulica je využívaná ako luxusné bezplatné parkovanie, najmä vodičov, ktorí dochádzajú za prácou. Toto vedie k porušovaniu vyhlášky – nedodržiavanie prikázanej šírky voľnej vozovky vedľa zaparkovaného vozidla, alebo parkovaniu na chodníku či k parkovaniu v protismere.
4. Porušovanie zákazu vjazdu nákladným automobilom.
5. Nedodržiavanie povolenej rýchlosti hlavne na uliciach Komenského a SNP.
6. Obmedzovanie dopravnej obsluhy nevhodne zaparkovanými vozidlami.

Predsedu Kalmana sme sa pýtali, či je pravda, že návrh zmeny v doprave nekonzultovali s občanmi daných ulíc ešte skôr, ako im ho predostreli. Na túto otázku sme ale odpoveď do uzávierky nedostali.

Občania bojujú petíciou
V týchto dňoch sa spisuje petícia na odvolanie poslancov mestského zastupiteľstva za obvod č. 7 z dôvodu dopravných zmien v obvode. Iniciátorom je pán Sás.
„Chceme tým dosiahnuť, aby sa dopravné označenia dali preč, teda do pôvodného stavu,“ povedal.

Zisťovali sme, či petíciou môžu občania dosiahnuť úplné odstránenie.
„Podľa súčasnej platnej legislatívy sa dajú odstrániť dopravné značky a opäť spustiť obojsmerná premávka len pod tou podmienkou, že by sa na daných komunikáciách neparkovalo. Pretože dané úseky vybudovaných ciest, ich šírka nespĺňa podmienky pre parkovanie. Na oboch stranách, musia mať viac ako šesť metrov. Taký je zákon,“ uzavrel Grimm.

Pani Jankovýchová ale tvrdí, že v meste nie je rovnaký meter na všetky ulice. Celá Senica je totižto preplnená autami a na viacerých uliciach sa parkuje tak, ako to zákon nepovoľuje. „Myslím si, že mesto a jeho zástupcovia by mali byť spravodliví voči všetkým občanom rovnako. Buď je zákon pre všetkých, alebo nie je,“ dodala na záver.


  1. Mladý motocyklista zahynul pri predbiehaní kamióna medzi Senicou a Dojčom (FOTO) Foto 369
  2. Primátor Senice odvolal oboch svojich zástupcov. Čo sa stalo? 135
  3. Kam za futbalom na Záhorí 45
  4. Voľby do VÚC 2017 Skalica: Zoznam kandidátov na poslancov 35
  5. Slovnaft cup: O postupe Ružomberka v Skalici rozhodol jediný gól 25
  6. Voľby do VÚC 2017 Malacky: Zoznam kandidátov na poslancov 23
  7. Petrík chytil 10 sekúnd pred koncom trestné strieľanie a Skalica berie tri body Foto 19
  8. SENICA: Vyjadrenie Ján Hurbana k jeho odvolaniu z pozície viceprimátora 19
  9. FK Senica privíta futbalistov MFK Ružomberok 16
  10. SENICA: Primátor Grimm odvolal oboch svojich zástupcov 16

Najčítanejšie správy

Záhorie

Mladý motocyklista zahynul pri predbiehaní kamióna medzi Senicou a Dojčom (FOTO)

V ranných hodinách na ceste II. triedy medzi obcami Čáčov a Dojč v okrese Senica vyhasol vo štvrtok život 18-ročného motocyklistu z Plaveckého Mikuláša.

Primátor Senice odvolal oboch svojich zástupcov. Čo sa stalo?

Branislav Grimm pred troma rokmi zasadol do primátorského kresla a určil si až dvoch svojich zástupcov. Netušil však, že ich spolupráca nebude trvať celé volebné obdobie. Prečo prišlo k takémuto zásadnému kroku a kto stojí za odvolaním?

Kam za futbalom na Záhorí

Jesenná časť sezóny sa blíži k svojmu záveru. Ponúkame vám program víkendových futbalových stretnutí na Záhorí od mužov až po prípravky.

Voľby do VÚC 2017 Skalica: Zoznam kandidátov na poslancov

O post poslanca sa uchádza 22 kandidátov, do krajského zastupiteľstva sa dostanú traja.

Slovnaft cup: O postupe Ružomberka v Skalici rozhodol jediný gól

Skaličania privítali v osemfinále Slovenského pohára fortunaligový Ružomberok. O postupe favorita rozhodol jediný presný zásah z kopačky Qoseho po polhodine hry.

Blízke regióny

FOTO: Opitá vodička narazila do zaparkovaných áut

V stredu večer jazdila 23-ročná Zuzana v Dubnici nad Váhom na osobnom aute, kde narazila do ďalších áut.

Oprava odstaví polovicu starého cestného mosta v Trenčíne

Práce na výmene poškodeného mostového záveru nesúvisia s generálnou rekonštrukciou mosta. Termín kompletnej rekonštrukcie nie je známy.

Pri rýchlostnej ceste R1 začali stavať nové odpočívadlo

Dopravné obmedzenia potrvajú do konca novembra.

Greššo: Zvolenie mňa aj syna nemôže byť rodinkárstvo

V abecednom poradí vám postupne prinášame rozhovory s najvážnejšími kandidátmi na nitrianskeho župana. Dnes s Jánom Greššom, ktorý kandiduje za širokú koalíciu siedmich stredopravých strán.

Krajčovič a Kozubík sa zrejme skrývajú, obaja sú z Prednádražia

Policajti hľadajú dvoch Trnavčanov, obaja sa snažia vyhnúť trestnému stíhaniu.

Všetky správy

Nedalo sa ho zachrániť, málokedy bol triezvy. Zadlžený Johnny Depp pôjde na súd

Má problém s matematikou, vravia jeho bývalí manažéri.

Suverén Babiš a ponížený Okamura. Posledná predvolebná debata bola šou

Takzvanú superdebatu sprevádzali hlasné reakcie prítomných divákov.

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

Katalánci vzali banky útokom, na protest z nich vyberajú peniaze

Vyberali väčšinou 150 a 160 eur. Tieto sumy sú najbližšie číslu 155 odkazujúcemu na článok španielskej ústavy, ktorým chce vláda odobrať Katalánsku niektoré autonómne právomoci.

Prieskum: Lunter by v banskobystrickej župe získal vyše päťdesiat percent

V žilinskej župe sa ukazuje tesný súboj medzi Blanárom zo Smeru a Jurinovou, kandidátkou opozície.

Kam vyraziť