MYJAVA. Prieskum sa konal na vzorke 1520 ľudí, ktorí boli minulý rok hospitalizovaní v nemocniciach. Najmenšia zdravotná poisťovňa na Slovensku robila prieskum telefonicky. Hlavným dôvodom nespokojnosti je nekvalitné ubytovanie a zlá strava. Tieto dva atribúty pacienti považujú za najväčší nedostatok slovenských nemocníc.
O týchto veciach informovala hovorkyňa Beáta Dupaľová Ksenzsighová. Čiže za všetko môže čistota, strava a v niektorých prípadoch dokonca aj prístup lekárov.
Myjava na treťom mieste
Smutné je, že medzi najhoršími nemocnicami sa na popredných miestach objavila aj jedna z nemocníc v našom regióne. Na treťom mieste totiž obstála Nemocnica s poliklinikou Myjava.
Na sociálnej sieti sa pod rebríčkom najlepších a najhorších nemocníc Slovenska objavili komentáre, ktoré reagujú na tento prieskum. Objavili sa tu príspevky, ktoré sa týkajú aj myjavskej nemocnice, no pozitívne slová by sme však hľadali na adresu nemocnice len márne.
„Nemocnica Myjava ... katastrofa. Vlastná skúsenosť, kto odíde živý, je víťaz,“ stojí v prvom komentári. Ďalší komentár tieto slová len potvrdzuje: „So zlou reputáciou musím len súhlasiť, určite je čo zlepšovať, ale určite by sa našli aj svetlé výnimky, čo robia svoju prácu dobre.“
Aj ďalší príspevok je negatívny. „Prístup a profesionalita... Keď som mala zapálenú spojovku (V Trenčíne zistili, že som mala), na Myjave povedali, nič vám nie je. A to nehovorím, že minulý rok si pomýlili boreliózu a tetániu. Skrátka, že robia z človeka hypochondra namiesto toho, aby hľadali príčinu a všetko liečia magnéziom alebo liekmi s nežiaducimi účinkami. Nuž, západná medicína sa ešte má čo učiť od východnej, ale aj od našich babičiek.“
Ako reaguje mesto?
S výsledkami prieskumu sme sa obrátili na mesto Myjava, ktoré už o minuloročnom hodnotení nemocníc vedelo. Veľkú váhu tomuto prieskumu však neprikladá, podľa slov hovorcu mesta Mareka Hrina je to bežný postup.
„Je to hodnotenie poistencov spoločnosti Union, podobné si robí prakticky každá poisťovňa.“
Riešenie však mesto Myjava pre zlepšenie stavu nemocnice nemá. „Ako sa bude nespokojnosť pacientov riešiť? S tým sa musíte obrátiť na zriaďovateľa nemocnice, teda Trenčiansky samosprávny kraj. Prípadne priamo na riaditeľstvo nemocnice. Samospráva nemá možnosť ani právo vstupovať do tohto procesu, i keď za mesto môžem povedať, že sme radi, že tu nemocnicu máme a pokiaľ je to v organizačných a finančných možnostiach mesta, snažíme sa práve v spolupráci s Trenčianskym samosprávnym krajom a sponzormi pomôcť zlepšiť podmienky v nemocnici na jednotlivých oddeleniach,“ vysvetlil hovorca mesta Marek Hrin.
Zriaďovateľ nebol oboznámený
Zriaďovateľom myjavskej nemocnice je Trenčiansky samosprávny kraj, ktorý však prieskumu veľkú váhu neprikladá.
„Trenčiansky samosprávny kraj ako zriaďovateľ Nemocnice s poliklinikou Myjava nebol o prieskume ani jeho výsledkoch zo strany ZP Union informovaný, preto nám nie sú známe ani dôvody, ktoré pacienti v prieskume uvádzajú ako pôvod ich nespokojnosti,“ vysvetlila Veronika Rezáková z oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov, ktorá dodala: „Trenčiansky samosprávny kraj vzhľadom na malú vzorku respondentov (1520 ľudí z celého Slovenska) nepovažuje výsledky prieskumu za validné a zatiaľ ich nebude ďalej komentovať.“
Podľa slov Veroniky Rezákovej v najbližších dňoch Trenčiansky samosprávny kraj plánuje požiadať zdravotnú poisťovňu Union o sprístupnenie komplexných údajov prieskumu, teda metodiky a podrobných údajov, na základe ktorých bude Trenčiansky samosprávny kraj vedieť k prieskumu zaujať stanovisko.