SENICA. Celoštátne sčítanie dopravy z roku 2015 hovorí o tom, že cez Senicu prejde 16 915 áut za jeden deň. V meste počas marca prebehlo meranie intenzity dopravy. Práve to má dokázať, či je obchvat pre Senicu potrebný alebo nie. Aj keď obyvatelia v tom majú jasno už niekoľko rokov.
Zisťovali sme priamo u Slovenskej správy ciest (SSC), ako prebiehalo meranie. Práve SSC by mala byť investorom obchvatu.
Ako prebiehalo meranie v Senici?
„Smerový dopravný prieskum v Senici bol uskutočnený 30. 3. 2017 v križovatke Hurbanova – Štefánikova – Hviezdoslavova.Ďalej boli v dňoch 13. 3. – 19. 3. 2017 vykonané dopravné prieskumy automatickými sčítačmi dopravy, umiestnenými na začiatku Senice v smere od Holíča a na Sotínskej ulici pred okružnou križovatkou,“ povedala Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC.
Autá počítajú aj brigádnici
Pred pár dňami sme si všimli, že hlavnú križovatku od rána od 6.00 hodiny do 18:00 hodiny niekto kameroval.Zistili sme, že pán, ktorý nakrúcal videozáznam, tak ten si budú prehrávať brigádnici. Tí budú počítať auto po aute a zisťovať, koľko ich prejde križovatkou za 12 hodín. Pýtali sme sa, či je takýto spôsob počítania objektívny a spoľahlivý.
„Tento spôsob merania je adekvátny ako doplnkový dopravný prieskum k smerovému prieskumu v križovatke,“ vysvetlila Hromcová.
Výsledky merania už čoskoro
SSC hovorí, že meranie intenzity premávky už ukončila v marci tohto roka. Spracovať údaje by mala v najbližších dňoch a v priebehu mesiaca by malo byť známe hodnotenie. To bude slúžiť ako podklad pre ďalšie spracovanie v rámci štúdie realizovateľnosti. Predpoklad dodania štúdie realizovateľnosti odhadujú na september v tomto roku.
„Po dodaní štúdie, ktorej cieľom je nielen posúdiť realizovateľnosť stavby z hľadiska priechodnosti navrhovanej trasy záujmovým územím s možnosťou technického, dopravného, ekonomického a environmentálne najvýhodnejšieho riešenia v požadovaných parametroch, ale aj navrhnúť a zdôvodniť časovú postupnosť realizácie jednotlivých úsekov ciest. Potom budú známe náklady stavby,“ dodala Hromcová.