panely, ktoré tu dovtedy boli, sú teraz umiestnené na novom veľkokapacitnom parkovisku pri prepoji ulíc Potočná a Hurbanova. Obyvatelia i návštevníci Skalice si musia zvyknúť na nové parkovisko, ktoré však predĺži ich cestu za nákupmi či návštevou lekára nie viac ako o minútu či dve. V posledných týždňoch sa pre motoristov vybudovalo viacero parkovísk, predovšetkým na Vajanského ulici. Tu vzniklo jedno parkovisko hneď pri ceste a dve za panelákmi, kde dovtedy autá parkovali takpovediac nadivoko. Onedlho budú môcť motoristi využívať veľké parkovisko v rámci areálu obchodného domu Lidl, ktorý sa má otvoriť v nasledujúcich týždňoch.
Upozorňujeme vodičov, že na Vajanského ulici naďalej platí zákaz státia z obidvoch strán, podobne ako aj na rozšírenom chodníku pred základnou školu Vajanského. Pripomíname, že na tejto ulici bola nedávno inštalovaná značka zákaz státia pri križovatke s ulicou Lúčky. Okrem nových parkovísk sa pri Vajanského ulici objavilo aj niekoľko desiatok čerstvo vysadených stromov, čiže mesto urobilo niečo nie len pre motoristov, ale pre životné prostredie. Ostaňme ale pri cestách. Začiatkom júla sa začala ďalšia etapa rekonštrukcie niektorých komunikácií. O tejto téme sme sa rozprávali s Jozefom Hlavatým, vedúcim oddelenia výstavby MsÚ Skalica.
„Skaličania vedia, že v našom meste je veľa komunikácií v zlom stave. Rozhodli sme sa preto vypísať verejnú súťaž na ich rekonštrukciu. Rekonštrukcia by mala prebiehať tri roky a v rámci nej sa bude realizovať oprava povrchu komunikácií na dvadsiatich troch uliciach. V tomto roku by to mala byť takmer polovica a budú to ulice Vajanského, Pod záhradkami, Ludvíka Svobodu, Hurbanova a Športová, ktoré sú už v realizácii a ďalej by mali nasledovať ulice Valachova, Duklianska a Predmestie. V pláne opráv je v tomto roku aj chodník na Koreszkovej ulici, ale realizácia závisí od toho, ako Bratislavská vodárenská spoločnosť stihne uskutočniť výmenu hlavného prívodného potrubia do Skalice.“
Aký objem finančných prostriedkov je na rekonštrukciu ulíc vyčlenený?
„Celkovo na opravu komunikácií v meste na tri roky je vyčlenených takmer štyridsať miliónov korún.“
Aká je situácia s budovaním obchvatu?
„Podľa posledných informácií by sa mal nový hraničný prechod na preložke štátnej cesty sprevádzkovať koncom tohto roku. Z toho dôvodu Slovenská správa ciest ako investor stavby hľadá finančné prostriedky, aby sa mohla spojazdniť aspoň časť novej cesty a to od hraničného prechodu po železničnú stanicu, potom po ulici pplk. Pľjušťa po kruhový objazd a po Mallého ulici von z mesta smerom na Holíč. Tento stav by mal trvať približne jeden rok a budúci rok by sa mala preložka štátnej cesty komplet dokončiť v pôvodnom rozsahu.“
Pripomeňme ešte, že aj keď sa mnohým Skaličanom zdá, že sa v tomto roku na obchvate nepracuje, pretože stavebný ruch nie je vidieť pri hlavnej ceste Skalica – Holíč, je to iba zdanie. Všetky práce sa totiž sústredili na časť budúceho obchvatu od železničnej stanice po hranice, aby sa mohla v spomínanom závere roka spojiť s budovanou časťou na českej strane.
em