Senica - kých miest, je zložitá. Reálne plány na vybudovanie obchvatu, ktorý by vyriešil prejazd tranzitných vozidiel stredom mesta, poslanci po nesúhlasnej podpisovej akcii obyvateľov Sídliska Sotina v roku 1997 zmietli zo stola. Vedenie mesta to už oľutovalo. V súčasnosti semafory na výjazde a vjazde štátnej cesty II/500 zo Senice na Holíč a opačne nielen domorodcom poriadne znepríjemňujú život. Je to však v záujme veci. Investor, Slovenská správa ciest, rozširuje a upravuje štátnu cestu II/500, aby sa zvýšila jej priechodnosť, bezpečnosť premávky i životné prostredie. Projekt predpokladá podľa informácie námestníčky riaditeľa SSC Ing. Belovičovej celkové náklady 125 miliónov, z toho si samotná stavba, ktorú by realizátor Cestné stavby Nitra, závod Trenčín mal dokončiť do konca augusta, vyžiada 120 miliónov.
„Rozšírenie existujúcej komunikácie dorieši dopravnú situáciu na hlavnej križovatke a na celom sídlištnom celku Sotina z hľadiska dopravy a infraštruktúry. Cesta je tepnou sídliska, ktoré je vlastne stále rozostavené a jej prestavbou sa vytvorí priestor pre vybudovanie nových prevádzok. Tento prieťah, časť štátnej cesty, ktorá križuje sídlisko, výrazne zlepší aj podmienky života z hľadiska ekológie v miestnej časti Kunov, kde je doprava odklonená,„ zmapoval výhody prebiehajúcej stavby Ing. Ondrej Krajči, zástupca primátora Senice.
Podľa jeho informácie, existujú aj ďalšie stavebné plány. Druhá vetva cesty z momentálne riešenej križovatky by mala pokračovať v smere do Čáčova. Jej realizácia sa predpokladá v rokoch 2005 až 2007. Toto pokračovanie súvisí s odklonením dopravy z mesta podľa územného plánu VÚC Trnava. V územnom pláne mesta Senica je zastupiteľstvom schválená koncepcia, podľa ktorej bude štátna cesta obchádzať mesto juhozápadným smerom. Plán na tento obchvat, ktorý bude vlastne prepojením ťahu Trnava - Holíč, je výhľadový do roku 2015.
- pe -