AD: Súčasné priestory nepostačujú
titulkom mapovali situáciu sídla Trnavského samosprávneho kraja (TSK) očami riaditeľky jeho úradu Renáty Zmajkovičovej. Pre nesúhlas štátnej správy s obsahom článku zvolal Martin Pado, prednosta Krajského úradu v Trnave, ktorý uznesenie vlády splnomocnilo na zabezpečenie úloh súvisiacich so zriadením TKS v oblasti finančnej, materiálno-technickej aj priestorovej, tlačovú konferenciu. Zúčastnil sa na nej aj prednosta Okresného úradu v Trnave Ivan Mička.
Predstavitelia štátnej správy novinárov informovali, že Ministerstvo financií SR uvoľnilo na zriadenie TSK 8,137 milióna Sk a 11,500 milióna Sk na nevyhnutné stavebné a rekonštrukčné práce. Po zariadení priestorov kancelárie predsedu TSK na 4. poschodí KÚ, bolo pre získanie ďalších priestorov nutné vysťahovať odbor požiarnej ochrany, sprevádzkovať 5. poschodie a dokončiť 6. poschodie budovy krajského úradu. Pôvodne mal TSK sídliť na troch dolných podlažiach KÚ. Uskutočnilo sa niekoľko pracovných rokovaní, na ktorých sa rokovalo aj o umiestnení TSK. Predseda TSK Peter Tomeček požiadal o prechod samosprávnej inštitúcie do budovy Okresného úradu v Trnave na Vajanského ul. a začiatkom apríla všetky zúčastnené strany súhlasili a dohodli sa, že sťahovanie sa uskutoční v dvoch etapách. „Krajský úrad požiadal ministerstvo financií o zmenu účelu poukázaných prostriedkov na zriadenie a činnosť TSK, pretože do rekonštrukcie budovy okresného úradu, do ktorej sa TSK sťahoval, investoval štát v rokoch 1997-2000 viac ako 36 miliónov korún. Ministerstvo udelilo súhlas 29. mája,“ informoval novinárov Martin Pado.
V tejto súvislosti iste čitateľa zaujme, že na dostavbu 5. a 6. poschodia budovy KÚ sa v prvej časti prác v predchádzajúcom volebnom období minulo 27 miliónov korún, v druhej časti niečo viac ako 17 miliónov korún a zariadenie priestorov si vyžiadalo 1,2 milióna Sk.
Po realizácii oboch etáp sťahovania, keď sa 130 zamestnancov okresného úradu presídlilo do 66 kancelárií budovy krajského úradu a 6 kancelárií v budove firmy Agris, sa vytvorili na okresnom úrade pre požadovaných 105 pracovníkov TSK priestory pozostávajúce zo 48 kancelárií na 3. a 4. poschodí o celkovej ploche 877 m2. Matematika hovorí, že postačujúce.
„Nikdy sa na žiadnom rokovaní nehovorilo o tom, že by Trnavskému samosprávnemu kraju mali patriť aj priestory na prízemí okresného úradu, kde zotrváva odbor sociálnych vecí, prvom poschodí, kde je časť odboru sociálnych vecí a správa katastra, či druhom poschodí, kde je katastrálny úrad, ktorý je spoluvlastníkom budovy,“ tvrdia svorne všetci predstavitelia štátnej správy. Verzia samosprávy je iná. Ako zdôrazňujú predstavitelia okresného a krajského stupňa štátnej správy, sťahovanie predstavovalo aj pre tieto inštitúcie značné finančné prostriedky, ktoré neboli plánované v rozpočtových kapitolách.
„Trnavský samosprávny kraj pristupuje k práci veľmi svojrázne. Napriek tomu, že začiatkom júla sme odovzdali delimitačné protokoly za úsek zdravotníctva, školstva a sociálnych vecí, do dnešného dňa sú zo strany TSK podpísané iba delimitačné protokoly za úsek civilnej ochrany obyvateľstva, cestnej dopravy a kultúry, ktoré sme predkladali ešte vo februári a v marci. Pritom TSK nerešpektuje predložené protokoly a vytvára si vlastné verzie, aj keď ich
vypracovanie je našou úlohou“ hovorí Martin Pado.
Pre ucelenosť informácie ešte uvádzame, že z krajského úradu bolo delimitovaných na krajskú samosprávu 28 pracovníkov. V rámci zoštíhľovania štátnej správy sa počet pracovníkov Okresného úradu v Trnave zredukoval z 298 na 212, riešiť sa bude ešte odbor školstva.
- pe -