Problém Skalice vyrieši obchvat

Uzavretie hraničného prechodu Holíč - Hodonín naro

Skalica - bilo vrásky na tvári aj skalickému magistrátu. Kolóny kamiónov sa počas pracovných dní valia cez historické centrum a sú pre obyvateľov mesta skrytým nebezpečenstvom. V prvých dňoch pracovného týždňa je situácia na mestských komunikáciách taká neúnosná, že kamiónovú dopravu musia koordinovať mestskí policajti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Rozdelením Československej republiky sa počet kamiónov prechádzajúcich cez Skalicu zvýšil vďaka vytvoreniu hraničného prechodu Skalica - Sudoměřice, ktorý využívajú najmä tí vodiči, čo smerujú na Ostravsko. Keď sa 14. októbra uzavrel pre kamiónovú dopravu hraničný prechod Holíč - Hodonín, počet kamiónov, ktoré prechádzajú Skalicou, sa zvýšil približne na 350 za deň,“ informoval nás primátor Skalice Michal Srholec. „Najväčší nápor pociťujeme v pondelok a utorok, keď slovenské kamióny smerujú do Čiech. Vtedy sme nútení ich odstavovať na hranici mesta a ich prechod Skalicou koordinovať mestskou políciou. Ďalšie dni v týždni sa zas kamióny cez Skalicu vracajú z Čiech na Slovensko. Našťastie, pred Sudoměřicami ich odstavujú na záchytnom parkovisku a postupne púšťajú na hraničný prechod.“

SkryťVypnúť reklamu

Podľa získaných informácií sa česká strana rozhodla hraničný prechod pre kamióny v Hodoníne uzavrieť z dôvodu nesplnenia dohôd o sociálnej vybavenosti holíčskej colnice. Hodonínčanom sa uľavilo, kamióny im už neznepríjemňujú život hlukom a splodinami. Sociálne vybavenie však nemá ani hraničný prechod Skalica - Sudoměřice, pričom je to jediný prechod na spoločnej hranici, ktorý je určený pre prepravu nadrozmerných nákladov. Vodiči kamiónov, čakajúci aj niekoľko hodín na vybavenie, si na slovenskej strane hranice vykonávajú osobnú potrebu v poli alebo na krajnici. Priekopu pri ceste zmenili na smetisko. Na českej strane bola situácia obdobná. Pre obyvateľov Sudoměříc však nepríjemnejšia, pretože sa hraničný prechod nachádza hneď za posledným domom obce.

SkryťVypnúť reklamu

„Presvedčili sme sa na vlastnej koži, že vodiči kamiónov sú nekultúrni. Aj keď sme pri colnici umiestnili smetné nádoby, odpadky aj naďalej rozhadzovali popri ceste. Ak potrebovali ísť na toaletu, chodievali do rodinných domov, čo našim obyvateľom veľmi nevyhovovalo. Preto sme sa rozhodli kamióny odstavovať na záchytnom parkovisku pred obcou a ich prechod obcou na hranicu koordinovať,“ informoval nás starosta Sudoměříc Stanislav Tomšej. „Pred colnicou sme umiestnili kameru, ktorá sníma pohyb na hraničnom prechode a našich pracovníkov na parkovisku informuje o počte vybavených kamiónov. Snažíme sa, aby boli vodiči na hranici čo najrýchlejšie vybavení, tak na colníkov vyvíjame tlak tým, že pred váhou vždy čaká päť - šesť kamiónov na vybavenie. Aby obyvatelia posledných rodinných domov pri hranici netrpeli hlukom štartujúcich motorov, vybudovali sme popri ceste protihlukovú stenu.“

SkryťVypnúť reklamu

Počet kamiónov prechádzajúcich Sudoměřicami sa od októbra zdvojnásobil. Záchytné parkovisko však poskytuje vodičom kompletnú vybavenosť, takže im dlhšie čakanie veľmi neprekáža. Počas našej návštevy ich tam stálo okolo tridsať, ďalšie vytvorili takmer dvojkilometrový rad. Čakanie na vybavenie na colnici závisí na rýchlosti práce colníkov. Podľa informácií starostu obce ich colníci dokážu za hodinu vybaviť až desať.

„Tento hraničný prechod však už nevyužívajú len českí a slovenskí vodiči. Častejšie prichádzajú aj tranzitní z Turecka, Grécka, Maďarska, Bulharska a Rumunska, pretože čakanie na diaľničnom prechode v Brodskom je dlhšie a pre vodičov nebezpečnejšie. Aby si vybavili potrebné doklady, musia svoj kamión dvakrát opustiť a stáva sa, že ho pri návrate nájdu poškodený alebo aj vykradnutý. Na hraničnom prechode je zjednodušené colné konanie v tom, že obe colnice sú oproti sebe a nie vzdialené niekoľko kilometrov. Vodiči sa tak vybavia naraz a nemusia kamión nechať bez dozoru. Preto sa im oplatí niekoľkokilometrová zachádzka, kým sa opäť napoja na diaľnicu. Na záchytnom parkovisku si v pokoji môžu aj zdriemnuť,“ dodal Stanislav Tomšej.

O vzniknutej situácii po uzavretí hraničného prechodu Holíč - Hodonín už primátor Skalice informoval Colnú správu SR. Tá už českej strane navrhla možné riešenie problému na hraničných prechodoch, s ktorým však Česi zatiaľ nesúhlasili. Rozloženie kamiónovej dopravy cez prechody v Holíči a Skalici vyhovuje aj primátorovi Hodonína a starostovi Sudoměříc. Veľké šance na úspech však slovenskej iniciatíve nedávajú.

„Aby sa Skalica zbavila nátlaku kamiónov, musí sa konečne začať s výstavbou obchvatu mesta, ktorý sa na hraniciach napojí na obchvat Sudoměříc. Obchvat je česko-slovenským projektom a Slovenskú správu ciest vyjde na 400 miliónov korún. Stavať sa už malo začať v máji,“ dodal Michal Srholec.

Gabo Kopúnek

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Záhorie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 861
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 021
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 227
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 270
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 130
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 098
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 265
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 764
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 845
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 825
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 783
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 420
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 319
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 062
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Záhorie - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Záhorie

Marek Tkáč, primár fyziatricko-rehabilitačného oddelenia z Nemocnice AGEL v Bratislave.

Nadmerné pitie spôsobuje stratu minerálov.


Marek Ryban (vpravo) zo spoločnosti Obnova budov

Čo treba vedieť, ak sa rozhodujete, či ísť do obnovy domu?


Ide o špeciálne plávajúce vodné platformy.


TASR

Nepremávajú spoje, ktoré sú prioritne využívané na prepravu žiakov a študentov do škôl.


TASR
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 265
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 764
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 845
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 825
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 783
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 420
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 319
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 062
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu