Skalica - Hodonín aj pre kamiónovú dopravu sa situácia na komunikáciách v okresnom meste zlepšila len o 30 percent, pretože cez hraničný prechod môžu prechádzať len prázdne kamióny. Od kolón kamiónov si preťažené historické centrum odpočinie až o niekoľko rokov, keď sa dokončí plánovaná výstavba obchvatu mesta. S jeho realizáciou sa má začať v prvých marcových dňoch.
„Prísľub na financovanie niekoľko miliónovej stavby sme mali od štátu už v roku 1999, ľady sa pohli až na poslednom minuloročnom decembrovom zasadnutí vlády, na ktorom dostala výstavba obchvatu definitívne zelenú,“ informoval nás vedúci oddelenia výstavby a rozvoja MsÚ v Skalici Ing. Jozef Hlavatý. „Koncom januára sme investorovi odovzdali stavenisko, ktoré zahŕňa pozemky v extraviláne i intraviláne mesta. Projekt obchvatu v intraviláne zasahoval aj do 15 záhrad rodinných domov na Bernolákovej ulici, takže sa príprava staveniska nezaobišla bez výkupu i vyvlastnenia pozemkov. Výstavba obchvatu je rozdelená na päť etáp, pričom samotnú výstavbu zahŕňajú tri. Počas posledných dvoch etáp sa vybudujú nové vodné zdroje, ktoré obchvat pohltí a zlikviduje sa starý hraničný prechod a zrekultivujú sa dočasne zabraté plochy.“
Celkové náklady na výstavbu skalického obchvatu predstavujú sumu 406 miliónov korún, pričom samotná realizácia stavby vyjde na 330 miliónov Sk. „Stavebné práce sa začnú prvou etapou v extraviláne Skalice a vybuduje sa úsek dlhý 1,5 km. Na tieto práce je už od minulého roka vystavené i stavebné povolenie. Po skončení prvej etapy sa vybuduje zvyšný úsek obchvatu v dĺžke cez tri kilometre, ktorý prechádza aj intravilánom a ústí pri štátnej hranici s Českou republikou. Naši susedia budujú obchvat z opačnej strany v dĺžke okolo jedného kilometra, pričom finančnú náročnosť tam predstavuje výstavba mosta. Počas stavby v intraviláne sa vybudujú aj protihlukové bariéry a zelené pásy, aby sa eliminoval vplyv škodlivých účinkov na obyvateľov v blízkosti obchvatu. Obchvat Skalice má byť odovzdaný do užívania v roku 2005.“
- gak -