Senica- oju novú internetovú stránku. Celý portál tvorí približne 750 stránok a ponúka informácie v troch jazykových mutáciách - v slovenčine, angličtine a nemčine. Na financovanie využilo mesto okrem vlastných zdrojov aj grant americkej Iowa State University. Na základe úspešne absolvovaného výberového konania získali spomínaný grant okrem Senice aj mestá Piešťany a Lučenec. Hodnota grantu pre každé z víťazných miest bola 3 000 amerických dolárov. Okrem finančných prostriedkov dostali mestá i možnosť vyslať svojich zástupcov na krátkodobý študijný pobyt do USA a zoznámiť sa tak s fungovaním samosprávy v niektorých amerických mestách. „Grant, ktorý sme získali, bol zameraný na rozvoj a posilnenie komunikácie s obyvateľstvom,“ hovorí Ing arch. Pavol Mikulíček, účastník študijného pobytu za mesto Senica a zároveň koordinátor projektu novej webovej stránky mesta. „Každé z víťazných miest malo možnosť pripraviť projekt podľa vlastných predstáv, samozrejme v súlade s celkovým zameraním programu. Senica sa rozhodla orientovať na komunikáciu prostredníctvom oficiálnej webovej stránky mesta. V tom čase síce mesto malo svoju internetovú stránku, bola však neefektívna a neplnila svoje základné poslanie.“
Informácie na novej internetovej stránke sa členia do základných kategórií - obyvatelia, podnikatelia, turizmus, obce v okrese, samospráva a ďalšie podkategórie. „Naším zámerom bolo, aby návštevník webovej stránky získal kompletné a aktuálne informácie,“ objasňuje prístup k jej tvorbe Pavol Mikulíček. „Stránka obsahuje informácie zo všetkých oblastí - počnúc historickým kalendárom mesta, predpoveďou počasia v Senici na 4 dni vopred, cez zameranie jednotlivých materských alebo základných škôl, odchody autobusov MHD, anketu, až po konkrétne informácie o architektúre v našom meste.“ Nová webová stránka mesta však nie je zameraná výhradne na poskytovanie informácií, ktoré sú zaujímavé pre obyvateľov či turistov. Úlohou stránky je aj prezentácia mesta potenciálnym investorom. Mesto už má za sebou úspešný projekt prezentácie pre americkú spoločnosť Delphi, ktorá v Senici otvorila svoj výrobný závod. Predstavitelia mesta sa teda rozhodli zverejniť na webovej stránke informácie, ktoré sú pre investorov zaujímavé, napríklad o pozemkoch vhodných na výstavbu, možnostiach dopravy, demografickej štruktúre obyvateľstva, rôzne štatistiky, ekonomické ukazovatele mesta, jeho rating.
Práce na príprave internetovej stránky trvali necelý rok. Podľa vyjadrenia Pavla Mikulíčka vyvstali počas tvorby webovej stránky viaceré problémy. „V prvom rade sme narazili na nezáujem. Názory a nápady od občanov sme chceli získať prostredníctvom ankety, návratnosť anketových lístkov však bola veľmi malá. Pri vyhodnocovaní tohto kroku a analýze spätnej väzby sme prišli k záveru, že občanom viac vyhovuje vyjadrovať sa k už existujúcej stránke, a teda ku konkrétnym informáciám, uvedeným na webe. Preto budeme čakať na ich pripomienky po spustení stránky do prevádzky. Prekvapila nás aj veľmi malá odozva zo strany miestnych podnikateľov a predstaviteľov okolitých obcí.“ Webová stránka je koncipovaná tak, že v prípade záujmu bude možné začleňovať aj tie subjekty, ktoré prejavia záujem v budúcnosti.
Na otázku, aký význam má uvedenie novej webovej stránky a čo od nej mesto očakáva, Pavol Mikulíček odpovedal: „V dnešnej dobe rozvoja nových foriem komunikácie hrajú informácie dôležitú úlohu. Naša stránka poskytne kompletné informácie o meste. Napomôže tým k väčšiemu záujmu zo strany turistov, zvýši informovanosť obyvateľov o dianí v meste, a vytvorí predpoklady aj pre príchod nových investorov. Internetová stránka prezentuje mesto Senica navonok a to nielen v rámci Slovenska. Je jednoducho našou vizitkou,“ uzatvára Pavol Mikulíček.
Ing. Silvia Sameková