Zlatnícka dolina ožíva motokrosom
nadšenci rozhodol usporiadať prvé preteky na renovovanej trati v Zlatníckej doline, kde pred rokmi na motorkách pretekali možno aj otcovia či dokonca dedovia dnešných najmladších motokrosových pretekárov. „Veru, je to presne tá istá trať, ako som po nej kedysi jazdil,“ spomínal jeden z divákov, keď okolo neho burácali motory.
Oživenie tejto trate sprevádzali aj rôzne protichodné názory a sťažnosti, o ktorých dokonca muselo jednať mestské zastupiteľstvo. Problém bol v tom, že niekoľkých obyvateľom Zlatníckej doliny, resp. chatárom sa nepáčilo, že motorky robia veľký hluk, a že tréningy bývajú kedykoľvek. Je pravda, že Zlatnícka dolina je prímestskou rekreačnou oblasťou, v ktorej môže rachot motoriek najmä počas letnej turistickej sezóny vadiť. Motokrosári však zaviedli presný harmonogram tréningov a snáď budú v budúcnosti obe strany svoje pravidlá hry rešpektovať. Určite je totiž dobré, že sa tento atraktívny šport v Skalici opäť naplno rozbehol a bude prinášať zaujímavé motoristické zážitky pre jeho aktérov i divákov. A je to dôležité ešte z jedného nezanedbateľného hľadiska – tým, že sa do Skalice zídu motoristickí priaznivci nielen z okolia, ale i z ďaleka, mesto sa dostáva do povedomia širokej verejnosti a má to veľký vplyv aj na rozvoj turizmu a návštevnosti mesta a jej prímestskej rekreačnej oblasti.
Preteky sa uskutočnili v sobotu 25. októbra a napriek tomu, že im predchádzala mrazivá noc, kedy v Skalici (a určite nielen v nej) popadalo zo stromov všetko lístie), do Zlatníckej doliny sa zišlo niekoľko sto priaznivcov motokrosu. Aby sa v chladnom počasí ohriali, bolo pre nich pripravené rôznoraké občerstvenie a tak vydržali sledovať preteky v hojnom počte až do konca. V štyroch kategóriách sa im predstavilo úctihodných osemdesiat jeden pretekárov zo Slovenska i Moravy, od Spišského Hrhova (!) až po Brno. Preteky prebiehali štandardným spôsobom na dve kolá, pričom ako prví sa po dopoludňajších tréningoch na ostrý štart postavili najmladší motokrosári. Pred nimi bolo desať minút plus dve kolá a ak si niekto myslel, že pôjdu „jednotkou“, tak to sa veľmi mýlil. Ťažko povedať, či v tomto veku ešte nepociťujú strach s možného pádu a úrazu, jedno je isté, väčšina z nich išla takpovediac nadoraz. Trefne to vyjadril jeden divák írečito po skalicky: „Jezďá jako ďábli, kuknite na tu devadesát trojku...“ Myslel tým mladého moravského jazdca, ktorý napríklad dvojskok v časti neďaleko cieľa skákal naraz, čo si veru netrúfli ani mnohí dospelí jazdci. A aké bolo poradie v jednotlivých kubatúrach? 50 cm3: 1. Patrik Gavlík (Mokrý Háj), 2. Vladko Regásek (Koválovec); 60, 65 cm3: 1. Jaroslav Majchrák (Čierne), 2. Jakub Kornfek (Rohatec), 3. Andy Buchstabierer (Žilina); 80, 85 cm3: 1. Rudolf klíma (Brarislava), 2. Jakub Bakan (Malacky), 3. Petr Kovařík (Moravský Žizkov) ... 8. Peter Jánošík (Skalica); B-hobby: Martin Páleník, Peter Filípek (obaja Senica), 3. Roman Bakoš (Spišská Nová Ves); C-hobby amatér: 1. Petr Bláha (Dubňany), 2. Marek Polák (Borský Mikuláš), 3. Ján Bartoň (Myjava) ... 5. Ján Krištofík, 8. Ľudovít Krušina, 11. Róbert Tokoš, 12. Miroslav Truhlář (všetci Skalica); A-profi: Anton Volek (Radošovce), 2. David Mrlák (Hrušky), 3. Michal Puzrla (Tvrdonice); veterán: 1. Bohumil Klanila (Brno), 2. Miroslav Ilčík (Dubňany), 3. Tibor Pátek (Pezinok) ... 10. Miroslav Malý (Skalica).
Dúfajme, že sobotňajší pretek nebol prvý a zároveň posledný, a že za motokrosom bude do Skalice chodiť čoraz viac lepších pretekárov. Zo širokého okolia sa takto ako na motoristický sviatok niekoľko rokov schádzali priaznivci tohto športu do neďalekého Lopašova. Niekoľko neprajníkov snahu mnohých nadšencov zahatalo a je dobre, že sa po niekoľkých rokoch čakania podarilo motokrosu preraziť v Skalici. Držme mu palce.
- mm -