Prvoradá je kvalita služieb
Teplo do domácností už dodávajú 10 rokov
oslávila 10 rokov svojej existencie. Vo veľkej sále Domu kultúry sa vo štvrtok 27. novembra zišli pracovníci spoločnosti a pozvaní hostia, ktorým sa prihovoril riaditeľ a spolumajiteľ spoločnosti Ing. Miroslav Horňák, primátor mesta Ing. Stanislav Chovanec i poslanec NR SR Ing. Viktor Béreš. Tejto udalosti predchádzalo slávnostné otvorenie náročne rekonštruovanej výhrevne, ktorá by mala pre mesto zabezpečiť plnoautomatizovanú a bezproblémovú výrobu a dodávku tepla a teplej úžitkovej vody. Mesto Skalica a Mestský úrad Skalica reprezentovali viceprimátor Bohumil Bartoš a prednosta MsÚ Ing. Anton Bobrík.
Pripomeňme, že náplňou spoločnosti Skal&Co, spol. s r.o. Skalica je výroba tepla a teplej úžitkovej vody, výkon správy mestských, odpredávaných mestských a podnikových bytov a okrem toho zabezpečuje všetkým bytom vo svojej správe služby a opravy. Riaditeľa Ing. Miroslava Horňáka sme sa opýtali, akých bolo uplynulých desať rokov
„Môžem povedať, že vzťah ľudí k bývaniu sa úplne zmenil. Pred desiatimi rokmi len symbolické nájomné a minimálna cena tepla, ktorá bola regulovanou cenou je dnes pre obyvateľstvo okolo 550 korún a nájomné sa pohybuje vo výške okolo tisíc päťsto korún na mesiac. Naviac sa odkúpili všetky byty a ľudia sú sami zodpovední za svoje bývanie. Je to úplná a radikálna zmena ľudí k bývaniu. V období, keď sme začínali náklady rodiny na bývanie tvorili asi trinásť až pätnásť percent mesačného rozpočtu. Dnes sa blížia k tridsiatim percentám. To, že sme to celé obdobie s našimi klientmi a zákazníkmi dokázali ustáť a nájsť si k sebe vzťah, ufinancovať to všetko, pochopiť a prijať nový vzťah k bývaniu, to je tá najväčšia cena, ktorú sme dosiahli za tých desať rokov.“
Za desať rokov existencie vašej spoločnosti bolo určite veľa úspechov. Ktorý z nich považujete za najväčší?
„Dnešný deň sa nesie v znamení prestrihnutia pásky novorekonštruovanej mestskej výhrevne. To, že sme to stihli a zvládli v tak zložitom období prerodu celej spoločnosti, je pre mňa tým najväčším úspechom. Táto investičná akcia nás stála štyridsať deväť miliónov korún. Je to veľký peniaz, ale treba povedať, že do budúcnosti zabezpečí udržanie ceny tepla bez ďalšieho navyšovania pre obyvateľov v tomto meste. Zabezpečí tiež kvalitnú a stabilnú dodávku tepla v tomto meste. A to si dovolím tvrdiť, že je tým najväčším úspechom, ktorý sme dosiahli.“
Určite boli aj nejaké problémy. Spomeniete si na niektoré?
„Tých problémov boli tisíce, drobných i veľkých. Je fakt, že boli oprávnené, ale i neoprávnené kritiky voči našej práci. Musím povedať za kolektív, ktorý riadim, že vždy sme pristupovali ústretovo s ochotou riešiť vzniknuté problémy. Nie vždy sa nám to podarilo okamžite, ale myslím si, že sa zákazníci nikdy nestretli s tým, že by boli odmietnutí spoločnosťou a problémy neboli riešené.“
Ako zamestnanci a vy sám vnímate postavenie vašej firmy v našom meste?
„Len ako službu, ako službu našim zákazníkom. To vnímanie tepla, dodávok tepla ako monopolu dnes už nie je zďaleka pravdou. Teplo je plne konkurenčným produktom a tovarom, ktorý je na trhu. Ja si veľmi vážim, že sme sa dokázali udržať na takej úrovni, že sa centrálne zásobovanie teplom nerozdrobilo, že sme nespôsobili zmarenie investícií a nespôsobili tak ľuďom v tomto meste do budúcnosti problémy s vykurovaním.“
Aké sú vaše ciele na ďalších desať rokov?
„Udržať cenu tepla, splatiť úvery a udržať kvalitnú službu zákazníkom.“
- em -