Tohtoročná zima cestárom nepriala
e minulosťou. Moc prevzala od nej pani jar, no prevzala aj nepríjemné následky. Najlepšie by o nich mohli hovoriť motoristi, ktorí sa na cestách stretávajú s nepríjemnými jamami, ktoré môžu spôsobiť aj dopravnú nehodu. Aká je situácia na cestách na Záhorí, zašli sme sa spýtať priamo k „prameňu“, na Správu a údržbu ciest Trnavského samosprávneho kraja, oblasť Senica. „Počasie nám nedovolilo ani poriadne si po zimnej údržbe vydýchnuť a hneď sme museli nabehnúť na jarné práce. Ešte 10. marca bola snehová kalamita a museli sme použiť aj snehové frézy na úseky Sobotište - Majeričky, no o dva dni prišlo veľké oteplenie a na cestách sa objavilo veľké množstvo výtlkov (jám), s ktorými bolo treba niečo robiť,“ privítal nás vo svojej pracovni Ing. Eduard Havel, vedúci údržby v Senici. „Bolo treba zmapovať rozsah škôd na cestách. Toto majú na starosti majstri, každý má k dispozícii osobné vozidlo a takmer neustále sú v teréne. Máme tri strediská, v Senici, Holíči a Sekuliach a na každé stredisko sme zobrali 3 tony studenej obaľovanej zmesi. Je to kamenivo s asfaltovou emulziou, s ktorou sa dá cesta opraviť aj pri nízkych teplotách, no jej životnosť nie je veľká. Je to však dostatočný čas na preklenutie časového obdobia, kedy počasie dovolí opravu ciest klasickou metódou. Pre ďalšie skupiny pracovníkov nastáva po zime bežné čistenie ciest, zametanie krajníc, oprava dopravného značenia, výrezy kríkov ap. K dispozícii máme vysavač na podvozku Praga, 2 zametače za traktorom, ďalší je v Sekuliach a v Holíči je prívesný zametač na spôsob vysávača. Hoci máme množstvo telefonátov, keď nám volajú nespokojní vodiči a upozorňujú nás na výtlky na cestách, verím že ich bude čím ďalej tým menej a cesty dáme do poriadku v čo najkratšom čase,“ prisľúbil vodičom na záver Ing. Eduard Havel.
Jozef Komorný